Windows 7 (Laptop) Update Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs27

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
112
Goedenavond,

Sinds de tweede helft van dit jaar (Mei, Juni, Juli) valt mij het volgende bij Windows update op:
Het downloaden en installeren van Windows updates duurt erg lang. Zolang dat dit uren, zelfs dagen kan duren.
Volgens de statusbalk gebeurd er niks en ook de tekst eronder blijft "0 kb in totaal, 0% voltooid".

Wanner ik de laptop wil afsluiten zie ik een oranje "schildje" met een uitroep teken staan, wanneer ik daar op klik word de pc afgesloten en een aantal updates worden geïnstalleerd.
Dan blijkt er achteraf dat er maar een klein aantal updates zijn voltooid (max. 5) en dat ik weer op nieuw kan beginnen om vervolgens de rest te kunnen downloaden (30), Laptop heropstarten en weer afsluiten om de rest te kunnen installeren, via het oranje schildje met uitroepteken.

Dit heb ik nu op twee laptops allebei met Windows 7 64-bit versie.

Zoals ik al aangaf ging het update proces nog aardig snel: updates downloaden, gelijk installeren en klaar!
Maar nu is dit zo omslachtig en lang.

Waarom gaat dit zo langzaam met zoveel bochten en wat kan ik er aan doen om Windows Update als vanouds te kunnen gebruiken?
 
Geduld hebben.

Tja, dat heb ik wel. Maar 30 updates over 3 maanden is toch echt wel wat te veel van het goede.

Volgens mij is er toch wel iets aan de hand:

Ik heb zo juist "Windows Update Diagnostic" uitgevoerd en het volgende is gevonden:
"Windows Update-fout ErrorCode 0x80070057" (RootCause: RC_DataStore) & "Problemen met het installeren van recente updates".

Natuurlijk laat ik Windows Update Diagnostic een reparatie uitvoeren maar het probleem blijft bestaan.
 
Oké, da's andere koek.

Ik lees hier iig al in de eerste paar berichten een paar mogelijk interessante tips.
 
Bedankt voor de tip! Maar tjee, daar staat zo veel info dat ik door de bomen het bos niet meer ziet!
Wat denk jij dat de beste oplossing is?
Download en installeer update KB3083710 & KB3102810?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee, ik zou beginnen met de eerste die schrijft dat zijn probleem er door werd opgelost.
 
Voordat je stap 3 doet, eerst even de readinesstool downloaden via onderstaande link:

https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=20858

Stap 1 en 2 is geen probleem, heb al SP1 en weet dat de laptop op 64-bit draait! :p

Je zegt dat ik voor stap 3 de readinesstool even moet downloaden en instaleren, nou dat is een drama! :(

Nadat ik de readinesstool heb gedownload verschijnt er een popup "Zelfstandig instalatieprogramma voor Windows Update", met statusbalk "Zoeken naar updates op deze computer".
Dat duurt lang en het lijkt er op dat het niet gaat lukken om deze readinesstool eventjes te kunnen instaleren. Lijkt wel of de instalatie blijft hangen. Ook via Windows Update Catalogus lukt het niet om deze readinesstool te instaleren.

Hoe kan ik de readinesstool downloaden en wat doet de readinesstool eigenlijk? Op de page die je door heb gegeven word de readinesstool niet aanbevlolen.

De updates tussen SP1 en April dit jaar gewoon nog geïnstaleerd, dus zou de stappenplan via deze page echt helpen voor mijn probleem?
Als ik het fout heb moet je het zeggen hoor! :)
 
Gewoon downloaden en laten draaien. Het duurt even, maar moet geen uren duren.

Het gaat voornamelijk om nummer drie en vier. Ik moet vaak W7 updates op computers installeren, en weet dat het vrijwel niet meer te doen is. Tegenwoordig zet ik voor ik ga updaten de drie downloads eerst op de PC, voordat ik echt ga downloaden via de normale manier.

Mijn ervaring is, dat de updates dan gewoon en snel op de PC gezet worden. Eigenlijk werkt het updaten daarna wel gewoon op vrijwel elke PC met W7.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan