Windows 7 Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Dit jaar ben ik geslaagd voor de HAVO en nu heb ik me opgegeven voor "Aviation" aan de Hogeschool van Amsterdam, de school star (ergens)t in September. Nu wou ik binnenkort een laptop gaan kopen, en ik heb me er ook al over rond gezocht.
Bij de computerwinkel bij mij in de buurt adviseerden ze mij de "Asus Pro76SL-TY053C" echter is deze via internet een stuk goedkoper te verkrijgen (Ze vragen EUR 899 incl btw bij mij in de buurt)

Wat ik echter het nadeel hiervan (wat tegenwoordig alle laptops hebben) is dat er Windows Vista op zit.

Daarom heb ik nog wat vraagjes met betrekking op Windows 7, namelijk:

1) Ik heb ergens heel vaag (vond ik) gelezen over dat als je na een bepaalde datum een laptop koopt, dat je er dan een coupon bij krijgt waarmee je de laptop gratis kan upgraden naar Windows 7. Weet iemand vanaf wanneer dit gebeurd en/of dit aan te raden is, omdat je dan echter al een laptop hebt die gebouwd is 'voor' Vista.

2) Windows 7 (Beta Candidate oa) schijnt stukken sneller te zijn als Vista (niet zo moeiljk) en ook nog eens energie zuiniger, echter is er wel vaak met een nieuw besturingssysteem dat het wat minder goed loopt (zoals bij Vista het geval was). Daarom zou ik ook graag willen weten of het wachten op een Windows 7 laptop aan te raden is?

Ik hoop dat iemand mij dit zou kunnen vertellen.

Alvast Bedankt !

Groet,
Mischa

Gefeliciteerd

Als je vanaf 26 Juni een Vista PC koopt krijg je inderdaad de mogelijkheid om gratis naar windows 7 te upgraden.

Inderdaad, 7 schijnt sneller te zijn dan Vista, zelf heb ik het nog niet geprobeert. Maar ga het zeker wel doen.

Gefeliciteerd

Als je vanaf 26 Juni een Vista PC koopt krijg je inderdaad de mogelijkheid om gratis naar windows 7 te upgraden.

Inderdaad, 7 schijnt sneller te zijn dan Vista, zelf heb ik het nog niet geprobeert. Maar ga het zeker wel doen.

Bedankt voor de zeer snelle reactie !!
Is dit ook het geval als je een laptop koopt (Normaal zit er bij een laptop geen vista dvd bij), zoals de "Asus Pro76SL-TY053C"

Jeps. Gewoon als je een systeem (Dus ook laptops) aanschaft na bovengemelde datum dan krijg je de mogelijkheid om gratis te upgraden naar Win 7

ik ga ook een laptop kopen,maar ik wacht op de orginele win 7 ,ik hoef geen upgrade rommel

windows 7 rc1 de gratis versie van microsoft draait hier als een zonnetje

Hij draait hier als 2de OS en op mijn pa's laptop draait hij als main Os en hij is er helemaal tevreden over.

Bedankt voor jullie reacties!!
Wat voor een versie windows 7 krijg je als upgrade (als je nu een laptop koopt met vista, en deze laat upgraden?)

Van Vista Home Premium ga je naar Windows 7 Home Premium; van Business naar Business, etc. Echter bij Windows Vista Home Basic ontvang je geen gratis upgrade.

windows 7 rc1 de gratis versie van microsoft draait hier als een zonnetje

de upgrade versie komt bij sommige (medion) gewoon als full... het enige wat je dan moet doen is de dvd van windows 7 downloaden en de serial invoeren ;) je kan gewoon een clean instal van windows 7 doen.... (met het nadeel van gegevensverlies)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan