Windows 7 leest SD kaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik kreeg van iemand een SD kaart met foto's die ik in een website moet verwerken. Mijn desktop met Windows 7 (64 bit) vraagt of ik het kaartje wil formatteren als ik 'm erin stop. Om de één of andere reden kan hij 'm dus niet lezen. Mijn laptop met Windows Vista leest 'm gelukkig wel, dus ik heb de foto's er toch af kunnen halen. Maar ik ben wel benieuwd hoe het kan dat mijn desktop de kaart niet kan lezen en wat ik daar aan kan doen (voor een volgende keer). Ik heb net een nieuwe desktop en de kaartlezer uit mijn oude desktop is daar in gezet. Ik dacht dus even dat er iets niet goed aangesloten was of zo. Maar het SD Pro kaartje uit mijn fototoestel leest de computer wel gewoon.

Het bestandssysteem van beide kaartjes is FAT. De mijne is een MS Pro Duo kaartje van Scandisk (512 MB) en heb ik nooit geformatteerd. Het kaartje dat ik niet in Windows 7 kan lezen is een SD kaart van de HEMA (2.0 GB). Ik neem aan dat men deze ook gewoon geformatteerd koopt en 'ie dus waarschijnlijk nooit (opnieuw) geformatteerd is door de eigenaar.

Laatst bewerkt:
Ik had laatst(eenmalig) zo'n melding met mijn Externe HDD,natuurlijk heb ik niet op Format geklikt maar op wegklikken,daarna kwamen alsnog de bestanden te voorschijn!?
Verder geen last meer van gehad.:thumb:

Is dit iets in W 7 Pro-64Bits?

Wat vreemd...

Als ik de melding weg klik gebeurt en niets. De kaart verschijnt niet in de verkenner. Ik kan 'm dus niet lezen.

Ik heb overigens Windows 7 HOME PREMIUM 64-bit. Geen Professional dus.

Ik kreeg via e-mail de vraag of mijn probleem opgelost was. Nee, helaas weet ik nog niet wat ik eraan kan doen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan