Windows 7 licenties verkopen aan particuleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb afgelopen week mijn bedrijf geregistreerd bij de KamerVanKoophandel. Mijn bedrijf houdt zich bezig met het repareren en beheren van computer systemen voor particulieren.

Nou vroeg ik me af, stel een klant wilt van windows XP over naar Windows 7 hoe kan ik dit het beste doen met betrekking tot de licentie??

- Kan ik licenties kopen bij een groothandel (voor een lager tarief?)
- Of moet ik telkens een Windows 7 retail pakket kopen bij bijvoorbeeld bol.com etc.

Of zijn er nog andere mogelijkheden, hoe ik hier enigszins een klein bedrag aan kan verdienen?

Ik hoor graag jullie tips!

Hmmmm...
Ik koop soms een OEM cd/dvd en daar zit 1 licentie bij PLUS een heel verhaal over hoe je aan meer licenties kan komen. Staat geloof ik ook op de site van Microsoft trouwens, ze maken het je wat dat betreft niet echt moeilijk hoor, ze willen maar al te graag aan/via jou verkopen!
Zoek eens naar dat resellers (microsoft certified oid) programma en de voorwaarden.

Eigenlijk ben ik een beetje verbaasd dat je dat niet weet, nooit een OEM licentie gekocht? De idee daarachter is dat je 1 cd / dvd nodig hebt en dat jij voor de installaties en licenties (+sticker) zorgt (incl. cd of herstelpartitie iod). Je hoeft dus niet steeds het hele pakket opnieuw te kopen.

Laatst bewerkt:
Ja je kunt licenties kopen bij de groothandel. Je bent tenslotte een bedrijf. Een upgrade van XP naar 7 is er niet, dus is in principe hetzelfde als een lege pc voorzien van Windows 7.

OEM is voor particulieren de voordeligste optie.

@ Solaris
Tuurlijk ben ik hier mee bekend, weet ook wat deze inhielden. Maar vroeg me even af wat de regels zijn betreft inkopen van licenties, en de kosten die je daar aan mag verbinden. OEM mag volgens mij alleen indien de pc's helemaal zelf door mij is gebouwd en ik deze nieuw lever aan de klant.

@Rogers; Windows XP naar Windows 7 was puur bedoeld in de context van een klant wilt over naar het nieuwe besturings systeem Windows 7.. gebruikt momenteel bijvoorbeeld Windows XP.

@MicrosoftHelp Super, dat is precies wat ik zocht. Heb inmiddels de juiste leverancier/groothandel hiervoor gevonden. Hartstikken bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan