Windows 7 loopt helemaal vast zelfs na schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

axisrules

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje (eigenlijk een groot probleem) dat wordt veroorzaakt door windows of door hardware (ik weet niet zeker).

Specs:
Mobo: GA-P35c-DS3r (geen idee welke rev.)
CPU: Intel C2D E6750 2.66ghz
GPU: 8800GT 512MB
RAM: 4 keer 1 gig kingston 800Mhz
Windows 7 64 bit

Wat is het probleem?
Windows 7 loopt vast na een tijdje aan te hebben gestaan. loopt meestal vast als ik bezig ben met iets. Het is niet vastlopen van: programma reageert niet. Het is vastlopen in de trend van: niks doet het meer, niks reageert. Ik MOET uitknop 4 seconden inhouden. Geen error, geen bsod.

Wanneer gebeurde het voor het eerst?
Ik was Battlefield BC2 aan het spelen en toen liep alles vast behalve mijn muis. ik kon de spel op geen enkele manier afsluiten (ook niet met alt tab, taakbeheer kwam ook niet opdagen) ik besloot om de pc uit te doen.

En erna?
Als ik de pc aan doe dan komt windows in "windows start op" scherm. 4 van de 5 keer blijft hij voor eeuwig in dit beeld. Als die niet naar mijn desktop ging, dan resette ik hem en kwam in de "repair windows startup" scherm. Hier zou ik naar een herstelpunt kunnen gaan, maar in mijn geval kon het niet. er kwam een error. ik moest weer herstarten.

Stel dat ik een keer naar de desktop kon, dan liep hij na ongeveer 2 minuten vast. Een vastloper waarbij niks meer reageert. Ik besefte dat ik snel belangrijke bestanden moest verplaatsen. Ik probeerde de hele tijd een savegame te verplaatsen maar hij liep altijd vast als die er mee bezig was. uiteindelijk heb ik maar de laatste save bewaard ipv alles.

Ik besloot om windows 7 te formateren. Een clean instal op een RAID 0 (2X500GB).
in dit opstelling heb ik al een jaar gewerkt en het werkt prima tot nu.
Na 20 minuten van windows 7 installeren kwam ik de eerste vastloper al vroeg tegen. Ik heb mijn gebruikersnaam gemaakt en verbond met mijn netwerk. wanneer ik de thuisgroep probeer toe te voegen liep die vast. Ik herstarte en besloot om thuisgroep te skippen. ik kwam op de desktop te recht. niks aan de hand zover. Als ik een backup maak (laat windows beslissen) dan loopt hij altijd vast. na precies 49,83 MB te hebben opgeslagen, loopt die vast.
Hij loopt ook vast wanneer ik probeer te updaten.

Ik heb nu de PC open gemaakt en ben nu aan het schoonmaken.

Mijn PC onderdelen zijn toch al bijna 3 jaar oud.
Dat W7 vastloopt is echt spontaan. eerst deed die het gewoon dus ik ben bang dat het misschien aan hardware ligt. maar aan welk onderdeel weet ik niet.
Temperatuur is ongeveer 30-40 graden

Samenvatting:
Windows 7 loopt helemaal vast maar heeft een jaar ervoor gewoon goed gedraaid.
Na formateren en schone installatie loopt W7 alsnog vast, bij backup en update ALTIJD.
PC is 3 jaar oud.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen aangezien ik de laptop alleen voor school gebruik en het hatelijk vind om het thuis te gebruiken.

Alvast bedankt!

Axis

Hoi,
wat je zou kunnen doen is je geheugenbankjes 1 voor 1 controleren,dat is wel even werk als je vier bankjes hebt.
Dus de procedure is:
1 bankje eruit b.v. de laatste ('t verst v.d. processor verwijderd)
Dan start je gewoon op en kijkt wat er verder gebeurt.
Is het probleem er nog dan het volgende bankje eruit en het andere er weer in enz.
Wellicht dat je een fout/niet goed functionerend bankje tegenkomt.
Het is het proberen waard,geheugentesten d.m.v. softwareprogramma's geven niet altijd uitsluitsel.
Succes.

Laatst bewerkt:
Gelukkig ligt nu mijn PC helemaal open dus ik kan het gaan testen als ik morgen tijd heb. Is wat er nu gebeurd, het gevolg van een fout van de RAM?
Komt het vaker voor dat door de RAM de PC vastloopt? Wat als ik een defecte RAM ontdek?

Laatst bewerkt door een moderator:
Of het een fout is van je RAM weet ik niet zeker maar ik zou het wel als eerste testen.
Bij een haperend bankje zou ik eerst een andere in die sleuf zetten waar die uit is gehaald,dit om uit te sluiten dat het slot stuk is. Draait hij dan wel normaal dan is definitief iets met je andere bankje aan de hand.
Oplossing? Vervangen of op 3 GB verdergaan.

Bedankt voor je suggestie, ik ga het morgen uitproberen maar nu even slapen.
Ik hoop dat ik morgen weet wat er aan de hand is, maar het ligt denk ik niet aan W7.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat denk ik in eerste instantie sowieso niet.
Edit: als je 1 op 1 reageert klik dan op de knop "reageer op vraag"
Succes en we horen wel hoe het afgelopen is.

Heel erg raar. Ik heb de kast open gemaakt en alle stof opgezogen. Kast is weer lekker schoon. PC loopt ook niet meer vast (zover ik weet) en ik kan backuppen en updaten.
Ik heb de RAM test niet gedaan (alsnog bedankt voor suggestie).

Probleem is tot nu toe opgelost.

Ja dat kan ook nog wel 's helpen (dat is niet het eerste waar je als hulpverlener aan denkt),weet niet hoe erg het was maar ik heb ze al gezien waarin je nog geen fan meer kon herkennen. Het wordt weleens vergeten maar, afhankelijk hoe je pc staat opgesteld,kunnen het enorme stofzuigers zijn. Dus als je échte stofzuiger stuk is weet je wat te doen.:d
Mooi dat je het opgelost hebt en succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan