Windows 7 loopt regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Ik heb een nieuwe laptop, een Acer Aspire 8530G met AMD Thurion RM-75 en ATI Mobility Radeon HD3650.
Bij aankoop stond Windwos 7 Home Premium (64b) voorgeinstalleerd.

Al bij de eerste configuratie ging het mis, het scherm bevroor en op geen enkele manier was er weer leven in te krijgen.
Ook daarna is dit een regelmatig terugkerend verschijnsel.
Soms al na enkele minuten, maar soms ook na een halve dag, "bevriest"het scherm.
Ctrl-Alt-Del doet niets, de enigste manier is de aan/uit knop ingedrukt houden en opnieuw opstarten.

Foutcode in het logboek:
Het Stuurprogramma\Driver\UBHelper kan niet worden geladen voor apparaat SCSI\CdRom&Ven_Optiarc&Prod_DVD_RW_AD-7585H\4&3782c672&0&020000

Via online help krijg ik dit:
Resultaten voor: Microsoft-product: Windows Operating System; Versie: 6.1.7600.16385; Id: 219; Gebeurtenisbron: Microsoft-Windows-Kernel-PnP;

Er zijn geen resultaten gevonden voor uw zoekopdracht. Raadpleeg Help bij het zoeken voor suggesties.

Daar schiet ik dus ook niets mee op.
Wie kan dit probleem oplossen?

Mvg,
Eric

Nieuwe laptop zeg je?

Maar 1 goede oplossing in dat geval: terug naar de winkel, garantie claimen en niet zelf gaan zitten prutsen!

Teruggaan naar de winkel met de laptop en een nieuwe halen, deze is duidelijk niet goed.

Opgelost?

Het probleem lijkt opgelost.
Ik heb eerst het servicenummer van BCC gebeld (10ct per min) en na een kwartiertje kreeg ik één of andere no-no die alleen maar een standaard verhaaltje kon afspelen: Levert u uw computer in bij het dischtsbijzijnde BCC filiaal, die sturen hem op, en dan krijgt u hem na circa 4 weken weer terug.....:mad:

Daar was ik het natuurlijk niet zo mee eens, ik koop toch geen laptop van 750 euro om hem dan een maand lang niet te kunnen gebruiken? En NIEUWE laptop nog wel.
Acer niet gebeld, wilde eerst de responce van de winkel weten.
Eigenlijk wilde ik gewoon het probleem ASAP opgelost hebben, en anders een andere laptop.
In de winkel heeft de verkoper mijn verhaal aangehoord, en die zei dat het leek alsof het probleem aan de software lag. (wat ik zelf ook vermoedde)
Hij stelde voor om eerst de computer leeg te maken, en dan Windows opnieuw te installeren. Mocht dat niets uithalen, dan kan opsturen nog altijd.:rolleyes:

Ik kon de volgende ochtend de machine weer ophalen, kosteloos uiteraard, en sindsdien werkt alles prima.:thumb:
Nu bij de eerste keer opstarten duurde het aanzienlijk langer voordat ik klaar was met het installeren van allerlei zaken dan de eerste keer, en ik heb nu ook meer mogelijkheden en functies dan eerder.
Naar nu blijkt is de eerste keer, toen ik de laptop nieuw uit de doos haalde en opstartte, een groot deel van de drivers niet geïnstalleerd, zoals b.v. eentje van de DVD-CD-rom drive, de Bluetoothpoort, enz.
En het lijkt erop dat de laptop daar aldoor op stuk liep.
Dat het probleem steeds ernstiger werd na een poging van WIndows update komt waarschijnlijk doordat de machine tijdens het installeren van zo'n update is vastgelopen.

Afijn, ondertussen draait alles nu een dag of tien zonder enige vastlopers.
En na de aflevering van RADAR, waarin Acer flink op zijn donder kreeg, kan ik daar alleen maar blij om zijn.

Mvg,
Eric

Probleem is dus NIET opgelost.
Wat een verschrikkelijke rampenbak! :mad:
Eerst begon het probleem terug te komen als hij langere tijd niet gebruikt werd, maar wel aan stond. B.v. tijdens het gebruik van de virusscanner.
Toen bleek dat de virusscanner nog de trailversie was, en ik had exact dezelfde op CD met geldig abonnement.
Opnieuw installeren? Vergeet het maar!
Zelfs de helpdesk van McAfee kwam er niet uit.

Morgen meteen terug naar BCC, en nu wil ik gewoon mijn geld terug.
Voor mij NOOIT geen Acer meer! :evil:
Ga nu voor Sony of Toshiba.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan