Windows 7 loopt vast bij installatie van software (3 pc's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

armando1234

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2010
Berichten
5
ik heb 1 computer en 2 laptops alle 3 met windows 7 (schone installatie).

Alle 3 computers lopen vast bij het installeren van diverse software/ programma's.
Soms duurt het wel 10 min voor een setup toch verder gaat, als dat al gebeurd.

Na de installatie van windows 7 ondervond ik eerst geen problemen met het installeren van de drivers en een aantal software pakketen

Vermoedelijk zijn de problemen begonnen na de installatie van adobe pdf reader of adobe flash...
Adobe PDF reader kan ook niet geinstalleerd worden!

Als er nu software geinstalleerd wordt dan start de setup, maar deze loopt dan vast. De computer reageerd dan bijna niet meer. Maar in taskmanager zie je dat er bijna geen gebruik van processor of geheugen wordt gemaakt.
De computer kan dan alleen nog met de hand uit gezet worden. Soms wil dit nog via afsluiten, maar dit duurt dan wel een half uur.

De hardware is getest en is goed.
Windows 7 DVD komt van de eOpen site.
Computer: windows 7 x86
2 laptops: windows 7 x64
Software die geinstalleerd moet worden zijn pakketen die geschikt zijn voor windows 7.

edit: het betreft geen illegale versie's van windows. gewoon legale versie's, dus zonder cracks etc.

Zolang er niks geinstalleerd word dan draaid Windows verder prima....

Iemand enig idee hoe deze problemen op te lossen zijn? Of moet ik nu windows op nieuw installeeren als oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Wat een vreemd verhaal dat op alle 3 pc's hetzelfde probleem hebt.

Heb je al gescant op virussen etc

lees dit maar door.

Daarnaast vraag ik me dan wel af wat je probeert te installeren.

En als je denkt dat het aan adobe ligt, probeer dat eens te verwijderen.

Grt

Rens
 
Ja, ik laat nu voor de zekerheid nog mbam scannen... mij benieuwen of deze er nog iets uit haald... al verwacht ik het niet!


wat ik o.a. probeer te installeeren is:

adobe PDF reader (stopt bij downloaden 100%)
Sabnzbd (stopt bij uitpakken Sabnzbd.exe, komt dan met de melding: if you have no admin rights, try to install into a user directory)
Blackberry software (uiteindelijk wel gelukt maar installatie duurde minimaal 30 min)
Nero (op de pc, installatie voltooid)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik laat nu voor de zekerheid nog mbam scannen... mij benieuwen of deze er nog iets uit haald... al verwacht ik het niet!


wat ik o.a. probeer te installeeren is:

adobe PDF reader
Sabnzdb+
Blackberry software (uiteindelijk wel gelukt maar installatie duurde minimaal 30 min)
Nero (op de pc, installatie voltooid)

mm dat lijkt me toch niet de meest vreemde software..

Heb je al geprobeerd die adobe software eraf te gooien?
Dat doe je door:
configuratie scherm --> programma's

Suc6 :thumb:

Grt

Rens
 
i know...

Gisteren adoe software (flash player) met een uninstaller verwijderd.... dit had geen resultaat.

Adobe PDF reader kan ik niet in de software lijst terug vinden... maar deze liep dan ook vast tijdens de installatie er van.


Enigste optie lijkt mij het systeem opnieuw te installeren en dan stap voor stap kijken waar het mis gaat. Om er zo achter te komen wat deze vage problemen veroorzaakt. Ik zie op dit moment geen alternatief namelijk.

Geen virussen
Adobe verwijderen helpt niet
Geen rare software op de pc... alleen office, nero, sabnzbd en wat software zoals flashplayer pdf reader.

nog tips misschien ?

Vreemde van alles blijft idd dat op de laptops het zelfde probleem zich voor doet. Maar ook daar heb ik wel adobe pdf reader willen installeren... Of er moet iets mis zijn met de windows DVD, ondanks dat deze van microsoft af komt...
 
i know...

Gisteren adoe software (flash player) met een uninstaller verwijderd.... dit had geen resultaat.

Adobe PDF reader kan ik niet in de software lijst terug vinden... maar deze liep dan ook vast tijdens de installatie er van.


Enigste optie lijkt mij het systeem opnieuw te installeren en dan stap voor stap kijken waar het mis gaat. Om er zo achter te komen wat deze vage problemen veroorzaakt. Ik zie op dit moment geen alternatief namelijk.

Geen virussen
Adobe verwijderen helpt niet
Geen rare software op de pc... alleen office, nero, sabnzbd en wat software zoals flashplayer pdf reader.

nog tips misschien ?

Vreemde van alles blijft idd dat op de laptops het zelfde probleem zich voor doet. Maar ook daar heb ik wel adobe pdf reader willen installeren... Of er moet iets mis zijn met de windows DVD, ondanks dat deze van microsoft af komt...

ja ik weet ook eht neit wat het nog meer kan zijn.

Je kunt bij 1 van de laptops/pc's windows opnieuw installeren, en als het dan weer mis loopt, dan zou het aan de dvd kunnen liggen, en zou ik een nieuwe vragen/eisen bij microsoft.

Grt

Rens
 
Zijn de machines geupgrade naar windows7 of zijn het "verse installaties"?

Ik heb dit euvel namelijk al eens eerder gezien en dat was ook bij Windows7 machines die geupgrade waren.
 
Aangezien het schone installaties betreft, is de dvd wel erg verdacht.
 
Windows werkte gisteren helemaal niet meer naar behoren. alles reageerde heel traag of Windows liep vast. Dit bij gewoon gebruik. Voorheen deed Windows dit alleen bij de installatie van software.

Dus vanmorgen de laptop maar opnieuw geisntalleerd...

Na de installatie weer de gebruikelijk software geinstalleerd... office, java, flash, shockwave, foxit reader (inplaats van Abobe reader)

Tot op heden nog geen problemen gevonden! Moet nog wel een paar updates draaien..... ik hou jullie op de hoogte!

Even kort samen gevat: als het niet aan bovenstaande programma's ligt en Windows nu wel goed blijft draaien dan kan ik maar 1 ding bedenken en dat is dat het aan Adobe PDF reader heeft gelegen!!
 
Windows werkte gisteren helemaal niet meer naar behoren. alles reageerde heel traag of Windows liep vast. Dit bij gewoon gebruik. Voorheen deed Windows dit alleen bij de installatie van software.

Dus vanmorgen de laptop maar opnieuw geisntalleerd...

Na de installatie weer de gebruikelijk software geinstalleerd... office, java, flash, shockwave, foxit reader (inplaats van Abobe reader)

Tot op heden nog geen problemen gevonden! Moet nog wel een paar updates draaien..... ik hou jullie op de hoogte!

Even kort samen gevat: als het niet aan bovenstaande programma's ligt en Windows nu wel goed blijft draaien dan kan ik maar 1 ding bedenken en dat is dat het aan Adobe PDF reader heeft gelegen!!

Fijn dat hij tot nu toe wel fatsoenlijk werkt.

Het zou idd best daaraan kunnen liggen.

Grt

Rens
 
pc op nieuw geinstalleerd....

eerst diverse programma's geinstalleerd. Niks aan de hand!


Vandaag: Panda Internet Security geinstalleerd. Eerst nog niks aan de hand.
Daarna meteen Nero Burning Rom v10 geinstalleerd. Setup crasht! BOSD en na de installatie zelfde probleem als voorheen.

PC reageerd heel traag en loopt vast.
Systeem herstel werkt niet.
Panda verwijderd in veilige modus. Hierna lijkt het systeem wel weer te werken.

Nu maar even aan ander antivirus pakket geinstalleerd :) NOD32.
nogmaals Nero te instaleleren. Nero nu gewoon kunnen installeren zonder problemen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vermoedelijk is panda hier de veroorzaker ?!
Mocht ik nog iets raars tegen komen dan meld ik het... voorlopig lijst nu alles weer te werken!
 
Laatst bewerkt:
blauw scherm

hallo
heb een maand geleden een nieuwe saamgestelde pc gekocht windows 7 home premium 32 bits
intel (R)Core(TM)2Quad CPU Q8300@2,50GHz
4,00GB(3,00GB beschikbaar
na de 4 dag begonnen de problemen ,als ik opstart blauw scherm ,dus met de pc naar de winkel ik had een virus
panda gekocht geinstalleerd ,met de pc terug naar huis ,enkele dagen later terug het zelfde probleem opnieuw blauw scherm ,dacht zal wel voorbij gaan, enkele programma's geinstalleerd ,zoals de paintshop prox3, winrar ,adobe,mijn printer en mijn scanner geinstalleerd ,en de volgende dag zou ik nog wat programmakes opzetten ,dus de volgende dag vol goeie moed steek ik de pc aan ,dus blauw scherm en iedere software dat ik probeer te installeren loopt vast ,dus de setup begint te lopen en halverwege staat de pc blokvast ,kan niet anders dat de pc gewoon met de hand uit te doen
 
setup loopt vast

Hallo,

Ik heb denk ik een zelfde soort probleem als hierboven al genoemd is, (anders hiervoor mijn excuses).

Ik heb windows 7 op mijn laptop staan (meteen bij aankoop op de pc geïnstalleerd en legaal) en tot nu toe geen problemen gehad met installatie van programma's. Echter wilde ik graag een trial versie van photoshop installeren en dit lukte niet (de setup bleef heel lang op 0% installatie staan en melde daarna dat er een onherstelbare fout was geconstateerd en de installatie werd afgebroken). Ik heb dit nog een paar keer geprobeerd en weer hetzelfde verhaal. Daarna heb ik geprobeerd om paintshop pro x3 te installeren en hierbij kwam weer hetzelfde probleem naar voren (al was dit wel 'pas' na 20% installatie), ook met installatie van andere versies van paintshop boekte ik geen succes.
Ik herinner mij nu ook dat ik net na aankoop van de laptop ook heb geprobeerd om Sobek (een 2d modelleringsprgramma's voor o.a. watersystemen) te installeren, maar dit lukte ook niet, al weet ik niet meer of toen dezelfde foutmelding naar voren kwam

Kent iemand dit probleem en weet je wat je hier aan kunt doen?

alvast bedankt,

groeten Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan