Windows 7 loopt vast (bleu screen) bij koppelen attachment aan Hotmail mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik twijfelde even of ik deze vraag in de rubriek Windows 7 of Hotmail moest zetten maar aangezien Windows 7 vastloopt toch gekozen voor deze rubriek.

Het betreft een pc waar dus Windows 7 op geïnstalleerd is en al sinds enige tijd ook succesvol met Hotmail is gewerkt. Nu ineens loopt Windows 7 vast en verschijnt er een bleu screen met een foutmelding zodra er een poging wordt gedaan een excel of ander bestand als attachment aan een hotmail mail gekoppeld wordt.
De pc zit dan muurvast en er is dan geen andere mogelijkheid dan de pc spanningsloos te maken en opnieuw op te starten. Herhaal je dan bovenstaande handeling dan gebeurt wederom hetzelfde. De melding welke op het scherm verschijnt kun je zien in bijgevoegde bijnale waarop de gehele melding te zien is.
Wie heeft er een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ??

De pc loopt overigens verder prima, en heeft buiten dit mankement eigenlijk nooit last (gehad) van vastlopers of vreemde foutmeldingen. Is een vrij nieuwe quad core pentium 4 pc.

Alvast bedankt voor uw adviezen !!

Mvrgr. Mark

Bleu Screen.jpg

Laatst bewerkt:
off topic reactie op argos vraag

hoi mark, andere thread was inmiddels gesloten. Ik geef je dus even via deze thread, volkomen off topic, antwoord. Ik ben in 1x van versie 2.0 naar 2.3 gegaan. Heb dus geen tussenliggende versies geinstalleerd.

Dit wijst op een driver die niet goed is of geupdate moet worden.
Probeer eens het tooltje whocrashedmysystem. Hier te downloaden: http://www.filecluster.com/downloads/WhoCrashed.html

Bedankt voor je snelle reactie srpchulp !!
Ik heb het bestandje Whocrashed gedownload en ga een poging wagen om e.e.a. weer aan het werk te krijgen en zal hier mijn bevindingen terug melden.

Nogmaals bedankt !!

Mvrgr. Mark

hoi mark, andere thread was inmiddels gesloten. Ik geef je dus even via deze thread, volkomen off topic, antwoord. Ik ben in 1x van versie 2.0 naar 2.3 gegaan. Heb dus geen tussenliggende versies geinstalleerd.

Hoi gjvdgrift,

Off topic:
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het antwoord op mijn vraag betreffende de Argosy hier te vermelden.
Ik heb mijn Argosy reeds geupdated naar versie 2.3.

Grtz. Mark

Ik ben vanavond weer met deze betreffende pc bezit geweest en de applicatie WhoCrashed gedownload en het systeem laten scannen,
Hij kwam met 2 foutmeldingen nl. in de bestanden ntoskrnl.exe en ksecdd.sys.
Ik probeerde de crashdumpfile als attachment toe te voegen maar dit was niet mogelijk, dus heb hem uiteindelijk maar onderin dit bericht geplakt. Ik heb alleen de 2 meest recente geplakt omdat de overige meldingen identiek zijn aan deze meldingen.
Maar hoe krijg ik deze bestanden nu gerepareerd?? Ik heb getracht op de applicatie DLL suite te downloaden en te instaleren, en deze geeft ook aan dat er bestanden zijn die gerepareerd moeten worden, maar kies ik dan voor reparatie dan dien ik de applicatie te kopen.
Weet iemand een andere applicatie of mogelijkheid om deze errors ongedaan te maken?

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Mvrgr. Mark

System Information (local)
computer name: ACER-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz Intel586, level: 6
8 logical processors, active mask: 255
RAM: 6424059904 total
VM: 2147352576, free: 1926025216

Code:
Crash Dump Analysis
Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Thu 22-11-2012 18:48:29 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\112212-29094-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7EFC0)
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF8800A24DB80, 0x0, 0x0)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Thu 22-11-2012 18:48:29 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ksecdd.sys (ksecdd+0x26B3)
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF8800A24DB80, 0x0, 0x0)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\drivers\ksecdd.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Kernel Security Support Provider Interface
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Conclusion
20 crash dumps have been found and analyzed. Only 15 are included in this report. No offending third party drivers have been found. Consider configuring your system to produce a full memory dump for better analysis.

Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wat rond-gegoogeld wa die ksecdd.sys en ntoskrnl.exe zijn en dan lees ik berichten dat in een aantal gevallen waarbij deze software componenten niet goed meer functioneren en een blauw scherm geven er soms sprake is van een virusbesmetting.

Een eenvoudige oplossing is om via windows herstel windows terug te zetten naar een moment dat alles nog wel goed werkte.

Daarnaast zou ik eens wat extra viruschecks doen.
ik weet niet wat vor een virusbescherming er nu op zit, maar vaak is 1 pakket onvoldoende.
Wat ik zelf gebruik (en iedereen aanraad) is om 1 AV-product te installeren dat permament actief is en alles controleert wat er in en uit gaat, maar daarnaast 2 andere pakketten die dan eens per week een controile te laten doen.
Hier heb ik de download links staan: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm
En hier heb ik een suggestie staan voor het wekelijkse onderhoud van windows om besmetting te minimaliseren: http://www.sr-pc-hulp.nl/Wekelijks onderhoud.pdf

Bedankt voor je advies srpchulp !!
Zodra ik windows 7 herstel naar een voorliggende datum, loop ik dan de kans om documenten in " Mijn Documenten " kwijt te raken of kan ik dat zonder gevaar doen?
Het vreemde is dat de pc een dag ervoor nog prima de attachments aan de Hotmail mails koppelde en nu daar telkens op vast loopt. Wel vreemd met een webbased mailcliënt.... Had zoiets al wel eens meegemaakt met Outlook maar nog nooit met een webbased mailcliënt zoals Hotmail of Gmail..
Ik heb al wel het gehele systeem gescand met Superantispyware maar daar kwamen (buiten een aantal tracking cookies) geen bijzonderheden uit.

Bedankt voor je reactie srpchulp !!
Ik heb nog geen tijd gehad om jullie adviezen door te voeren maar komende week ga ik daar zeker mee aan de slag.

Ik houdt jullie op de hoogte !!

Mvrgr. Mark

Ik heb getracht om een systeemherstel door te voeren maar telkens als het systeem na herstel weer opnieuw opgestart was, kreeg ik de melding dat er een fout opgetreden was tijdens het terugzetten. Dit heb ik zo op een 8 tal punten geprobeert maar kreeg telkens dezelfde melding. Ook heb ik het systeem op virussen laten scannen door AVG, maar er werdt niets aangetroffen.

Tevens heb ik de applicaties Regcure de registry laten scannen en SuperAntiSpyware en Ad-Aware op spyware laten zoeken maar dit alles tevergeefs.
Ik overweeg nu om de HD te formateren en geheel Windows 7 opnieuw te installeren, tenzij iemand nog een gouden tip heeft.

Ik heb uiteindelijk besloten om Windows 7 geheel opnieuw te installeren, en nadat ik dat gedaan had functioneerde alles weer naar behoren.
Toch blijf ik het vreemd vinden hoe het kan dat een systeem vast kan lopen (met blue screen) door een applicatie (in dit geval Hotmail) en voor een geheugenfout zorgt in Windows 7.

Mijn vraag blijft dus onbeantwoord, maar ben gelukkig wel van dit vervelende probleem verlost.. :-)

Gr. Mark

Die geheugen fout is dat een derde data in je geheugen heeft gebufferd.

Je mag het ook wel een trojaan noemen. Waar men de tools krijgt om zogenaamde DDOS aanvallen, vanaf jouw pc te sturen. Ik raad je aan om een Internet Security op je pc te gooien. Of te stoppen met illigaal downloaden ;)
Als dit niet het geval is hebben ze op 1 of andere manier je IP adres achterhaald, misschien Mirc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan