windows 7 loopt vast met 4g geheuge met 2g echter loopt die perfect

Status
Niet open voor verdere reacties.

tatzkowicz

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
windows 7 64 bit loopt vast met 4g geheuge met 2g echter loopt die perfect is dit een bios instelling wat ik over t hoofd zie ik heb t volgende moederbord

Motherboard Name ECS GeForce6100PM-M2
Device Description
DIMM2: Kingston (2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM)
deze heb ik er 2 dezelfde van maak niet uit elke werkt goed appart maar same hangt die vast als ik me aan meld
processor amd athlon 64 x2 dual core 6400+ 64bit
wie kan me wijzer make
alvast bedankt mense

bios is al upgedate naar laatse versie wat ik op de ecs site vindt

Laatst bewerkt:
Tijd voor een geheugencontrole.
Maak een opstartcd door de iso te branden.
Start met cd op en laat de cd het geheugen controleren ( gedurende een uur of 4).
Memtest: http://www.memtest.org/

Tijd voor een geheugencontrole.
Maak een opstartcd door de iso te branden.
Start met cd op en laat de cd het geheugen controleren ( gedurende een uur of 4).
Memtest: http://www.memtest.org/

ik heb getest met 4 verschilende reepjes waar ze alle vier enkel zonder probleme draaie
net same gaat niet is dit dan wel nodig wil t best doen maar lijkt me sterk dat t probleem hier gevonde

Installeer crucial scan maar eens en laat het draaien, dan krijg je in beeld welk en hoeveel geheugen geschikt is!

Crucial scan: http://www.crucial.com/systemscanner/

Dan rest geheugencontrole.

soort gelijke scan geeft aan dat ik nu op 2048mb draai dus 2g en dat t max 16g
dus hij moet t aan kunne echter 4 geheuge kaartjes alle 4 kapot lijkt me zeer sterk zeker omdat ze allemaal enkel wel werke en nieuw zijn

Memtest geeft ook een indicatie of 1 van de bankjes op je moederbord defect zou kunnen zijn en indien het softwarematig ligt (corruptie in je OS) kan je doormiddel van memtest zeker stellen dat het geen hardware issue is ,zwart op wit (of eigenlijk wit op blauw ;))

Memtest geeft ook een indicatie of 1 van de bankjes op je moederbord defect zou kunnen zijn en indien het softwarematig ligt (corruptie in je OS) kan je doormiddel van memtest zeker stellen dat het geen hardware issue is ,zwart op wit (of eigenlijk wit op blauw ;))

nou oke overtuigt ga zo een stapel nieuwe cds hale ff brande en doen dan maar dus dan moet ik dat andere geheuge er wel weer bijzette voor ik de test laat draaie ?

ik hou jullie op de hoogte in de loop van de dag
pc winkel is helaas nog niet ope hier
die dinge zoude 24 uur bereikbaar moete zijn haha

Laatst bewerkt:
Eerst totaal.

Volgens mij is er ook een Memtest86 die van USB stick af draait

Eerst totaal.

Volgens mij is er ook een Memtest86 die van USB stick af draait

idd net op stick gezet ga zo doen

liep nog vast weer na 24h pc aan zonder probleme met 2g
error :
event viewer laat me volgende wete
Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected
warning:
Custom dynamic link libraries are being loaded for every application. The system administrator should review the list of libraries to ensure they are related to trusted ap
error:
Audit events have been dropped by the transport. 0

krijg memory test niet opgestart via usb ?????? bios aangepast bootdivece 1 op removeble gezet zou de usb dus zijn maar nog niks

ziet er uit als als weer werkt

na deze fix ander geheuge erbij gedaan wordt herkent
performance info naar 6.9 indext normaal hing hij vast tijdens test
kijke wat die de komende dagen doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan