Windows 7 loopt vast op internet explorers

Status
Niet open voor verdere reacties.

WYD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2010
Berichten
3
Ik heb een heel nieuw systeem, maar krijg het niet stabiel. Heb van alles geprobeerd om softwareproblemen uit te sluiten, maar kom er niet uit.

OS: Windows 7 Ultimate 64 bit
Systeem: AMD Athlon 2 quadcore 3.0Ghz 4GB RAM
Videokaart: Pci Radeon HD 5770 1GB

Het probleem is dat het systeem continue in internet browsers vast loopt. Zowel IE8 als safari. Ik krijg geen blauw scherm met foutmelding, beeld bevriest, ctrl alt del werkt niet, alleen opnieuw opstarten dmv Reset. Logboek geeft geen bijzondere fouten aan, alleen de gebruikelijke bij verkeerd afsluiten en evt. bij veilige modus.

Starcraft 2 speelt hij super alleen lijkt het beeld na ong. een uur iets te gaan trillen, maar speel dan ook alles op hoogste kwaliteit.
Temperatuur van videokaart en processors lijken allemaal in orde.

Processortest gaf >3Ghz aan
MEM-test 60% voltooid (circa 1 uur) geen fouten
Videodriver geïnstalleerd van meegeleverde CD en na gehele format en opnieuw installatie van Windows 7, driver geïnstalleerd van Ati.com


Ik ben zelf niet echt een whizzkid, maar m'n broer is hoofd systeembeheerder en is er bijna 8 uur mee bezig geweest en heeft het ook niet voor elkaar kunnen krijgen (waarvan 3 uur met Linksys draadloos netwerk zowel PCI-kaart als USB (versie3), wat beiden niet wil werken).

Zien we nou echt iets over het hoofd, of is er een hardwareprobleem en zoja, hoe kan ik die het beste vaststellen?
Alvast dank voor jullie reacties!
 
windowsfaq, defragmenteren heeft geen zin. Er wordt namelijk al verteld dat de harde schijf al eens is geformatteerd en een schone windows en dan staat alles al op de juiste plaats en heeft defragmenteren geen zin. Dit is gewoon een hardwarematig probleem. Gewoon terug gaan naar de winkel. Wat je nog wel kan doen is een BIOS-reset ik doel hierbij meer op optie 2 en 3 (dus batterij en jumper) vraag eventueel je broer hierbij nog voor hulp. Als dat niet helpt gewoon terug naar de winkel gaan.
 
Defragmenteren leek mij ook niet echt zinvol omdat er in zo korte tijd niet veel gefragmenteert kan zijn. Ccleaner idemdito, want heb nog niet echt gebruik gemaakt/kunnen maken van internet.

Heb het overigens wel beiden gedaan om alles uit te sluiten. Deze kunnen beiden bij dat lijstje. In veilige modus met netwerk is er niets aan de hand, maar eenmaal in normale modus loopt de boel binnen een minuut al weer vast zodra ik een internetbrowser gebruik. Videokaart kan ik denk ik zoiezo uitsluiten aangezien starcraft 2 wel gewoon op hoogste niveau speelt terwijl dat een zeer zwaar spel is.

Mijn broer verdenkt de processor aangezien hij elke keer vastloopt zodra er "gerekend" moet worden.

Gaat nu dus een mail naar computergalaxy, met het verzoek dat ik van de week in Zutphen het systeem kan ruilen voor een andere gelijke. Mochten er toch nog suggesties zijn, dan probeer ik die zolang de pc hier nog is.

Heb overigens naar je biosverhaal gekeken, maar hier is mijn broer al mee bezig geweest en volgens hem zit daar geen probleem in.
 
Laatst bewerkt:
Ik verdenk het moederbord omdat processors niet zo snel stuk gaan, maar het zou zo kunnen. Gewoon terug gaan. Kijk nog wel even dit filmpje om te weten welke rechten je als consument hebt :D .
[video=youtube;L0qEZwLQJ_4]http://www.youtube.com/watch?v=L0qEZwLQJ_4&feature=player_embedded[/video]
 
Een M4N68T-V2

Vandaag naar Zutphen gegaan, naar computergalxay om precies te zijn.
Moederbord, videokaart en geheugen zijn allemaal geheel kosteloos op hun eigen voorstel vervangen en geïnstalleerd. Ben even in de buurt een saucijzenbroodje wezen eten en een kop koffie gedronken, toen ik terug kwam was het systeem klaar. Heb er zelf voor gekozen om tegen kleine vergoeding een zwaardere voeding in te laten zetten (550W ipv 430W).
Ben nu al even met de pc bezig en nog geen enkel klagen. Fout zat 'm waarschijnlijk in het moederbord. Kon eerst ook geen draadloos netwerk voor elkaar krijgen, dat is nu ook zonder problemen gelukt.

Bij deze dus niets dan lof voor computergalaxy, omdat ze niet bezig zijn met het probleem, maar de (meest snelle) oplossing!
 
Mooi dat het is opgelost :) . Fantastisch dat ze daar zo makkelijk helpen! :thumb: Vaak zijn winkels erg lastig in die dingen. Kun je bovenaan de status van dit bericht op opgelost zetten? Alvast bedankt :) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan