windows 7 loopt zomaar vast ,muis en toetsenbord werken niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusty18

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Ten eerste wil ik melden dat ik een leek ben in pc's
mijn pc loopt zomaar vast ,en dan doen de muis en toetsenbord het dus ook niet meer.
Soms kan ik uren de pc gebruiken zonder problemen en soms doet hij het na een paar minuten niet meer.
Ik heb speccy geïnstalleerd(had ik ergens bij jullie zien staan)
En dit is de melding
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Pentium E5800 @ 3.20GHz 32 °C
Wolfdale 45nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 401MHz (6-6-6-15)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. V-P5G41E (LGA775) 33 °C
Grafisch
hp L1702 (1280x1024@60Hz)
Intel G41 Express Chipset (ASUStek Computer Inc)
Opslag
698GB SAMSUNG HD753LJ ATA Device (SATA) 35 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
PHILIPS DVDR16LS ATA Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat

Volgens mij zijn de temp goed.
Ik snap er niks van.
Heb ook een de station op fouten gecontroleerd gedaan. En allebei de vinkjes aangevinkt.
Gebruik Avast als virus scanner en heb geen virussen.
Nogmaals ben een leek en hoop dat iemand mij kan helpen.

Als ik niet direct reageer dan is hij weer vast gelopen.

Laatst bewerkt:
Hallo, Probeer eens uit te sluiten dat het een fout van een driver is. Kijk eerst bij Systeem > Apparaatbeheer en klap de onderdelen uit. Er zou geen uitroepteken bij een apparaat moeten staan. Verder: start op in de veilige modus door bij het opstarten herhaaldelijk op F8 te drukken. Ik ben benieuwd of u daarmee verschil ziet en met de computer zult kunnen werken. Fouten van drivers kunnen ook zijn dat de moederbord of chipset drivers helemaal niet geïnstalleerd zijn of dat drivers/stuurprogramma's verouderd zijn.

Zoek in de logboeken (Help hiervoor even gebruiken) naar kritische fouten. Bij voorkeur van het moment dat de computer stopt. Vaak wijzen deze fouten naar services. Deze kan je zien via "services.msc" bij Uitvoeren. Via Eigenschappen, in het context menu van een service, kan u een service die u niet nodig bent en verdenkt uitschakelen of op handmatig zetten.

Als u het programma AutoRuns van System Internals wilt downloaden dan kan je zien wat er op de computer wordt opgestart. Dit geeft drie keer zo veel resultaten als via "msconfig" en op het tabblad Opstarten maar dat is wel simpeler, vooral als de computer steeds stopt. Misschien kunt u wat afvinkjes weghalen bij zaken die niet nodig zijn zoals updaters, indexeerders of een overbodig stuurprogramma van bijvoorbeeld het geluid. Wees kritisch en start opnieuw op.

Wat voor wattage voeding heeft u in de computer?

Laatst bewerkt:
Hallo Alfred
Hij sloeg weer uit en kreeg een blauw scherm.
Met :Windows afgesloten v.w mogelijke crash.Toen heb ik hem opnieuw opgestart in veilige modus.Daar kreeg ik de melding na een minuut wordt windows opnieuw gestart. En dat deed hij.Ik ga proberen te doen wat u zei,maar heb ook iemand die meer ervaring heb die laat ik het anders doen.Voordat hij helemaal niks meer doet :confused:
Waar kan ik zien wat voor wattage voeding ik heb.

Hoi Alfred
Ben opzoek geweest hoor.
*Maar in logboeken bij kritiek staat
Code:
   Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum:         15-7-2015 14:48:51
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau:        Kritiek
Trefwoorden:   (2)
Gebruiker:     SYSTEM
Computer:      
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Maar als ik bij beheergebeurtenissen gaat Moet ik dan onder tab  bron kijken ,want er staat zoveel.
*bij service controle manager staat o.a steeds dat er een apparaat op het systeem is aangesloten dat niet werkt.
nu zijn er wat apparaten zoals ex harde schijf en de printer die ik alleen aanzet als ik het gebruik.
*bij print service staat :
       Logboeknaam:   Microsoft-Windows-PrintService/Admin
Bron:          Microsoft-Windows-PrintService
Datum:         15-7-2015 15:01:12
Gebeurtenis-id:808
Taakcategorie: Initialiseren
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Afdrukspooler
Gebruiker:     
Computer:      
Beschrijving:
Kan module C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\UNIDRVUI.DLL niet laden. Foutcode 0xc1. Zie voor contextinformatie de gebruikersgegevens voor de gebeurtenis.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-PrintService" Guid="{747EF6FD-E535-4D16-B510-42C90F6873A1}" />
    <EventID>808</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>36</Task>
    <Opcode>12</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000020000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-07-15T13:01:12.560914500Z" />
    <EventRecordID>172</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4968" ThreadID="4344" />
    <Channel>Microsoft-Windows-PrintService/Admin</Channel>
    <Computer>DeBruintjes-PC</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-21-2319932384-1983797013-1916679155-1000" />
  </System>
  <UserData>
    <LoadPluginFailed xmlns:auto-ns3="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events" xmlns="http://manifests.microsoft.com/win/2005/08/windows/printing/spooler/core/events">
      <PluginDllName>C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\UNIDRVUI.DLL</PluginDllName>
      <ErrorCode>0xc1</ErrorCode>
      <Context>112</Context>
    </LoadPluginFailed>
  </UserData>
</Event>            

Dus heb ik de printpooler via "services.msc" uitgezet.
kan dit de oorzaak misschien zijn.
kreeg net een melding voor de updates ,dus die staan er ook weer op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Na een minuut wordt Windows opnieuw gestart ken ik niet als foutmelding. Windows zal iets anders gedaan hebben. Er is in ieder geval een blauw scherm geweest, jammer dat u de fout die daar stond niet doorgeeft.

Het wattage van de voeding staat op de zijkant van de voeding. Deze zijn meestal geen hoog rendement en haast altijd van laag vermogen. Na verloop van tijd kunnen ze bovendien minder gaan presteren. De kritieke fout die is gevonden zou niet mogen voorkomen en duidt hier ook op. De computer heeft onvoldoende spanning. Gebruik hem nu maar niet. Ik ben benieuwd hoe veel Watt de voeding is. Als de computer open gemaakt wordt, altijd met de stekker er uit, kijk dan ook of de stekkertjes van de voeding goed op het moederbord zitten.

Een hoog rendement en dus zuinige voeding heet "80+" omdat die 80 procent output heeft. U heeft in dat geval een voeding van 400 Watt nodig. Zou u een simpele grafische kaart overwegen (die kan Windows aanzienlijk sneller maken) dan ongeveer 500 Watt en in dat geval ook op de verpakking van de gewenste grafische kaart kijken of op Internet bij "systeemvereisten" en "PSU" van Power Supply Unit.

Andere fouten dan de kritieke fout zijn meestal geen tekortkomingen en kunnen genegeerd worden. Er zijn geen computers zonder tientallen fouten in de logboeken. Ik ken alle ins en outs van de logboeken niet dus kan hierover geen advies geven.

Hoi Alfred
Afkloppen hij blijft het nu doen.
Ik had de printpooler via "services.msc" uitgezet.
En ik heb wat programma's en updates via CCleaner(die gebruik ik) die niet noodzakelijk zijn en handmatig ge update kunnen worden uitgezet.
Ook zijn er weer nieuwe updates van windows geïnstalleerd.Dus nu maar duimen.

Wat betreft de wattage en het openmaken van de pc doe ik liever niet zelf.
Als het probleem terug kom zal ik iemand anders(die weet wat hij doet) vragen om dit eens na tegaan.

Heel erg bedankt voor je hulp.
ik laat deze vraag nog even open staan, als ik zeker weet dat hij is opgelost zal ik hem sluiten.

Sorry voor de late reactie.

Helaas is het probleem nog niet opgelost,hij loopt dagen goed en dan opeens loopt hij nog steeds vast.

Het open maken van de pc heb ik nog niet gedaan,dit laat ik liever door iemand anders doen,dus ik weet niet of het daarin zit.

De pc blijft het doen,ik heb hem nog niet open gemaakt.Dus hoe het komt dat hij niet meer vast loopt ik weet het antwoordt niet.Heb ondertussen wel weer wat updates gehad van windows. Dus misschien zat daar de oplossing tussen.Dus daarom sluit ik deze topic,en hopelijk blijft de pc doen wat hij moet doen.

Wat u heeft kunnen vinden bevestigd alleen bij het opstarten dat de PC onverwacht afgesloten was. Het is dus van belang dat u weet wat de PC voor daadwerkelijke taken had op het moment van het vastlopen. Niet de printspooler naar mijn idee maar werk in dat geval eens zonder printer aangesloten. Soms stoppen computers direct wanneer de fan zwaar is van stof en niet meer draait (de ventilator zal bij opstarten eventjes heel hard draaien en geeft daarna misschien wel eens op) en ook zonder melding wanneer de stop knop ingedrukt blijft of wanneer de spanning kort wegvalt van het stroomnet, soms laten apparaten in huis het licht even kort knipperen en een UPS kan in zo een geval noodzakelijk zijn.

Voor meer informatie zie ook dit artikel: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2028504

Inspectie van een computer hoort bij het normale onderhoud en het zijn echte stofzuigers. Laat dit dus door een kennis doen of begin er toch maar zelf aan. Op YouTube ziet u wel video's van mensen die hun computer openen. Wat u nodig heeft zijn wattenstaafjes en een luchtbed pompje. Als u een stofzuiger gebruikt dan oppassen voor de jumpers die over pennetjes zitten en ventilatoren tegenhouden.

Kom gerust terug met een vraag wanneer de computer weer plotseling stopt en blijf zoeken naar het wattage van de voeding, dit kan ook door de fabrikant zijn opgegeven. Als de oude afgeschreven is dan kan een efficiënte 80+ of 82+ voeding energie besparen en deze kunt u dan waarschijnlijk meenemen naar een nieuwe computer want ze worden haast nooit met een goed zware voeding geleverd. Groet. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan