Windows 7 maakt geen poort aan voor printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

harvel

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
hallo, nieuwe all-in-one printer gekocht: Canon MG5250. In netwerk geinstalleerd en werkt uitstekend op laptops met Vista. Op desktop met Windows 7 verloopt installatie software aanvankelijk goed, echter in de een na laatste stap wordt geen poort aangemaakt. Resultaat: geen draadloze verbinding met printer.:confused:
Handmatig instellen van poort (TCP/IP) met naam "printer" heeft ook geen resultaat gehad. Omdat printer wel draadloos werkt op meerdere laptops met Vista, ga ik er van uit dat er een probleem zit in de desktop met Windows 7.
Wie heeft de goede tip? Ofwel, wat doe ik fout?:(

Het ligt niet echt aan jou verwacht ik, ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn canon. Hij vond mijn printer steeds niet, wat mogelijk helpt is om de printer even uit en weer in te schakelen

Tcp/ip poorten kun je beter aanmaken met het ip-adres van de printer er in, niet met een naam. Per slot weet je niet zeker of die naam door je pc kan worden omgezet naar het bijbehorende ip-adres van de printer.

Huidige ip-adres moet je via een (netwerk-)statuspagina van je printer kunnen vernemen, in de DHCP-leasetabel van je router (indien de printer op Automatisch ip-adres verkrijgen staat) of misschien weet je het zo wel uit je hoofd welk ip-adres de printer heeft of kun je het achterhalen op een computer waar het wél werkt.

Succes,

Tijs.

alvast bedankt!

@danrik: het aan/uit zetten werkt in elk geval niet, maar wil inderdaad wel eens werken.

@tijs: ik ga dit toch eens even proberen. Je hoort van mij of het lukt!

in elk geval bedankt voor jullie reacties!:thumb:

groet, Harvel

niet gelukt

helaas pindakaa, maar het is niet gelukt :(
pc herkend de poort nog steeds niet. voorlopig via usb werken.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan