Windows 7 machtigingen - UAC

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Ik heb opeens problemen met de machtigingen bij windows 7.
Ik heb enige tijd "office for home use 2010" geïnstalleerd.

Opeens heb ik problemen met Excel bestanden. Als ik deze nu open krijg ik het schermpje "bestand is al in gebruik..." met drie opties "waarschuwen", "alleen lezen" "annuleren".
Indien ik dit bestand dan opsla met "opslaan als", dus onder een andere naam en ik open deze opnieuw dan heb ik precies hetzelfde probleem!!

Rechtermuis klik op het bestand naar beveiliging en dan mijn gebruikersnaam opgezocht en deze volledig beheer gegeven. Echter probleem blijft bestaan!

Googlen, internet afzoeken maar ik begrijp dat ik niet de enige ben met dit probleem. Er worden oplossingen aangedragen als UAC uitschakelen, als een bepaalde gebruiker gaan, die het ook geïnstalleerd heeft, dan kun je overal bij etc. Maar dat wil ik niet. Ik wil het op een goeie, veilige manier oplossen. Ook ben ik momenteel op schonepc.nl aan het lezen maar ik ben er nog niet uit.

Ik ben de enige gebruiker! maar ik log niet in als admin.

Wat ik wel in de tussentijd heb gedaan is mijn windows 7 C partitie vergroot van 50G naar 90Gb. Dat heb ik enkele weken geleden uitgevoerd. Met word overigens heb ik geen problemen!

Aanvullend probleem:
Vervolgens wou ik gisteren met tooltje voor Excel installeren ASAP en daar zit een dll bij die geregistreerd moet worden. Nou ik heb RegSvr32.exe (mijn excel is 32bits + dit tooltje ook) als administrator proberen te runnen etc. maar ik krijg de volgende foutmelding:"windows 7 is geladen maar de aanroep naar DLLRegisterServer 0x80004005"

Heeft iemand een idee hoe je dit kunt oplossen.

Alvast bedankt.

Nico

Uninstall dat tooltje eens met CCleaner.

anders:

Probeer eens een scan te houden. Als een bestand al in gebruik is kan hij geopend of gelezen worden door een programma... een voorbeeld waarom een programma zoiets doet:

Bankgegevens opsporen en doormailen naar hackers

Even voor de duidelijkheid, het 'tooltje' staat in los van het probleem dat ik geen excel bestanden kan openen.

Ik ga denk eerst even kijken met 'proces monitor' van systernals, checken of de excel bestanden ergens door vast gehouden worden. al kan ik mij dat bijna niet voorstellen, te meer dat ik al meerdere keren de laptop over meerdere dagen opnieuw heb opgestart.

Wat ik vreemd vindt, dat deze bestanden vast gehouden worden nadat ik meerdere keren opnieuw ben opgestart. Het doet zich al een aantal dagen (14?) voor of dat ik het ontdekt heb/last van kreeg!
Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat ik hiervoor nooit problemen met excel bestanden heb gehad.

ik heb ook gelezen - volgens mij op dit forum- dat je een bepaald office bestand in je application\office folder moest verwijderen, en dan zou alles opnieuw worden ingesteld. Echter ik weet niet welke extensie dit bestand zou moeten hebben en ik heb het ook niet kunnen vinden.

dit is zo frusterend, dat je blijkbaar systeem beheerder moet zijn om dit soort simpele zaken in orde te krijgen. En bovendien wat is de aanleiding geweest dat dit soort problemen opeens gaan optreden.

Nou het is iets 'simpeler' dan je denkt:
- Ik heb de MS office herstel functie gedraaid. --> daarmee was mijn openen van excel bestanden opgelost.

- vervolgens kon ik ook mijn excel tooltje van ASAP installeren zonder RegSvr32 problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan