Windows 7 mappen/programma's vastpinnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Weet iemand hoe ik een map of programma kan vast pinnen op de taakbalk? Ik krijg niet die optie als ik met de rechtermuisknop klik op een map die ik heb staan in me taakbalk.

Eerst er een icoontje van maken op de Desktop/bureablad (rechtermuisknop en dan kiezen voor kopieren naar bureablad) en vervolgens met de rechtermuisknop op dat icoontje drukken en dan kiezen voor "Aan de taakblak vastmaken" (of slepen naar de Taakbalk).

Dat is nou het hele euvel, ik heb of krijg die mogelijkheid niet, aan de taakbalk vastmaken. Volgens mij is dat een fout in Windows 7. Wel is losmaken van de taakbalk, maar niet meer vastmaken aan de taakbalk.

Als je de optie "vastmaken aan de taakbalk" niet krijgt is hij al gepind of je gebruikt grote pictogrammen.
Klik rechts op de startknop>eigenschappen en stel kleine pictogrammen in.

@Mik Zjegger,

Beetje raar antwoord: "Als je de optie "vastmaken aan de taakbalk" niet krijgt is hij al gepind". Ik stel niet zo maar een vraag. Zou een beetje dom zijn.
En dat van die grote pictogrammen en dan kleiner helpt ook niet. Weet niet wat dat zou helpen. Ik krijg nog steeds niet de optie.
Ik blijf erbij dat het een fout is in Windows 7. Of weet iemand anders een oplossing??

Als het fout is in win7 zouden anderen daar ook last van moeten hebben.
Het is dus wellicht iets dat specifiek in win 7 op uw pc niet goed gaat.
Heeft u al een volledige scan gedaan op malware:ik zou starten met ADwclenaer en dan Malwarebytes-antimalware en wellicht ook nog Emsisoft Antimalware.

Hier staat een goeie handleiding: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ware-en-dergelijke-stap-voor-stap-handleiding

Laatst bewerkt:
@srpchulp,

Vindt het wel raar, ik heb het zowel thuis op een laptop als zowel op het werk. Ik kon gemakkelijk via de Windows verkenner op de taakbalk naar bepaalde documenten. Nu niet meer. Zelfs programma's kan ik niet vastpinnen.
Dus ik blijf het een fout vinden in Windows 7. Zou wel heel toevallig zijn dat er op 2 laptops waar ik op werk, iets van malware zou zitten. Ik heb trouwens op al de 2 latops Malwarebytes-antimalware zitten, die komt niks tegen waarmee deze fout wordt opgelost.
Dus wie weet wel de oplossing?? Ik ben benieuwd.

Het is een oplossing. Maar niet de oplossing.
Ik zou graag de oplossing willen om gewoon programma's en documenten/Windows verkenner vast te pinnen op de taakbalk.
Zijn er meer mensen met Windows 7 die die optie missen?

Wat is nu het echte voordeel van pinnen tov de snelstartbalk ?
Eraan hangen (snelstartbalk ), je sleept het icoon vanuit het menu erheen (evt met contrl toests vasthouden).
Los maken is R-muis op het icoon op de snelstartbalk en kies "verwijderen"..
Met pinnen moet je vergelijkbare handelingen uithalen.
Je moet wel 1x de snelstartbalk weer activeren, zie bovenstaande link.

Het gaat niet om het voordeel. Het gaat mij erom of ik het op de normale weg de Windows verkenner terug kan pinnen op de taakbalk. En of er meer mensen zijn met dit probleem.

@Mik Zjegger,

Als ik jou link aanklik en die stappenplan volg en ik klik op "Aan de taakbalk vastmaken" dan zie ik het icoon niet in mijn taakbalk, ook al sleep ik het naar de taakbalk.
Misschien is dat wel het probleem, dat het icoon niet zichtbaar is op de taakbalk.
Dus het probleem is nog niet verholpen. ;)

Iemand nog een oplossing??

Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen oplossing om de Windows verkenner weer vast te pinnen op mijn taakbalk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan