Windows 7 moet het wachtwoord van draadloos internet NIET onthouden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutger85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Berichten
3
Mijn schoonmoeder heeft een pianomuziek-school. Tijdens de lessen maken de leerlingen regelmatig gebruik van een laptop om daar verschillende (muzikale) oefeningen op te doen.

Een aantal leerlingen maakt van deze gelegenheid 'misbruik' om tijdens de les op internet te gaan. Ze heeft mij gevraagd om ervoor te zorgen dat dit niet meer kan, of slechts d.m.v. een wachtwoord toegankelijk is.

De laptop is via WiFi verbonden met het internet. Ik had het idee om ervoor te zorgen dat Windows 7 het wachtwoord van de WiFi-verbinding NIET onthoud. Ik kan deze optie echter nergens vinden, na eenmaal verbonden te zijn met het modem dan onthoud Windows het wachtwoord.

Is het mogelijk om deze 'onthoud' functie uit te schakelen? Dan kan zij -wanneer het nodig is- haar leerlingen wel toegang geven tot internet (zij moet dan natuurlijk het wachtwoord intypen).

Elk ander idee is welkom.
 
Vlgs. mij is er met een 'simpele' draadloze router geen mogelijkheid om structureel iets te fixen.
Lijkt me zinvoller als je moeder elke week (of misschien wel elke dag) het draadloze toegangswachtwoord veranderd in de router. Op die manier houd ze alles in eigen hand.

Tijs.
 
Oh wat jammer! Ik dacht dat net zoals bij het inloggen op GMail dat het wel mogelijk moest zijn om ergens een vinkje te plaatsen van 'onthoud dit wachtwoord'.

Bedankt voor jouw antwoord in ieder geval!
 
Hoi,

In de meeste routers kun je een MAC-adresfilter instellen. Als het notebook verbonden is dan zou je deze in een lijst kunnen vinden en dan zou je hem kunnen blokkeren.
 
je zou dat dan op iedere laptop zo in moeten voeren. en dan is dat alsnog heel makkelijk te om zijlen omdat ze dat zelf weer aan kunnen zetten. je kan wel websites blokeren in het router. is dat wat?
 
De laptop wordt ook privé gebruikt, dus blokkeren van websites is niet echt handig. Bestaat er niet iets van een tijdklok, of browser achter een wachtwoord? Ik heb al gezocht naar een soort ouderlijk toezicht maar kan dit nog niet echt vinden :(...
 
Hoi !

In mijn router kan ik instellen dat er bijv. tussen 12.00 en 18.00 uur voor een bepaald IP-adres geen internet-verbinding mogelijk is.

Mogelijk is dat voor jou ook 'n oplossin ?

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan