Windows 7 - Monitor BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piriform

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Ik ben overgestapt op windows 7, dit werkte een tijdje. Nadat ik gisteren een nieuwe monitor kocht, kreeg ik een bsod, en stond er bij iedere keer dat ik opstartte dat er een recente software/hardwarefout was. Echter werkt mijn monitor wel in de rest van alle windows versies, en tevens ook in linux. Wat kan nou het probleem zijn? Het betreft een Medion Akoya P55004-(MD20110) monitor.

- Piriform

Enige dat ik mij zo snel voor kan stellen is dat je voor je vorige monitor software hebt geïnstalleerd en dat die software nu een signaaltje naar je (nieuwe) monitor stuurt en die nieuwe monitor.............. idd. niet het goede antwoord terugstuurt waardoor.............. idd. er een BSOD optreedt. 't is maar een wilde gok.

Nu is monitorsoftware eigenlijk flauwekul, maar de meeste mensen stoppen braaf de meegeleverde CD in de drive als ze een monitor aansluiten dus wie weet, heb jij bij je vorige moinitor ook software geïnstalleerd? Verwijderen in programma's en onderdelen (in veilige modus) zou het probleem dan moeten oplossen.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit bij een monitor software geinstalleerd, en ook nog nooit een cd erbij gekregen,,

Merkwaardig.
Ik ga mee gokken.
Haal de power er eens af, en houdt de powerknop eens een 1/2 minuut ingedrukt.
Of het stuurprogamma van je videokaart opnieuw installeren. Eerst het oude verwijderen.
Niet geschoten is altijd mis.
Je zult er natuurlijk wel even een andere monitor aan moeten hangen.

Een soort van atx reset, oftewel de monitor echt ontladen.
Bij veel moederbord (en laptop)problemen is dit een probaat middel gebleken.
Baat het niet,......

Dus eerst de stroom van de pc af (paar minuten), daarna opstarten en de power knop 30 seconden ingedrukt houden, daarna in windows 7 de drivers goed installeren, en dan zou hij moeten werken?..

De stroom van je monitor af, dan van de monitor de powerknop 1/2 minuut ingedrukt houden.

Ik heb toch het idee dat het een stuurprogamma (videokaart) is, wat misschien niet goed werkt met windows 7.
Alhoewel, als hij met Linux ook niet werkt ??

Ik gebruik nu Linux Kubuntu 10.4, hier werkt hij prima!, dus ik snap niet waarom hij in windhoos 7 dan niet werkt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan