Windows 7 naar IDE???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo iedereen. Ik heb mijn Windows 7 geinstalleerd, maar ben niet helemaal tevreden. Ik wil dus een Dualboot doen met XP. Ik heb de harde schijven al ingedeeld, maar zoals jullie weten ondersteund Windows XP geen SATA. Daarom verander ik in de BIOS naar de IDE modus, maar dan, zoals verwacht, kan Windows 7 weer niet opstarten. ( blauw scherm ) Kan ik geen IDE drivers in Windows 7 installeren, zodat ie toch kan opstarten? Of moet ik dan opnieuw installeren?

Ik heb in mijn pc 2 sata schijven zitten en ik draai jawel windows xp, nooit geen problemen mee gehad .
Of begrijp ik je vraag niet helemaal?

Ik heb in mijn pc 2 sata schijven zitten en ik draai jawel windows xp, nooit geen problemen mee gehad .
Of begrijp ik je vraag niet helemaal?

Dat weet ik niet zeker of je het niet begrijpt, maar hier het scenario
Ik wilde dus een Dualboot doen met Windows 7 en XP, maar ik heb Windows 7 eerst geinstalleerd, wat niet aangeraden wordt. Maar ik heb dus een Vista machine, Acer aspire 5536g, en die is dus niet gemaakt voor XP. Maar in de BIOS kan je de SATA modus veranderen naar IDE modus. Dus dan kan XP WEL installeren, anders krijg ik bij XP het BSOD 0x0000007B
Maar ik kan met de IDE modus dus WEL XP installeren, maar niet meer Windows 7 opstarten, omdat Windows 7 met die andere modus is geinstalleerd. Hoe los ik DAT op? Kan ik IDE drivers installeren in Windows 7? En zoja, welke? Ik heb een AMD moederbord. ( zoals ik al zei een Acer Aspire 5536G )

Waarom download je niet de SATA drivers voor XP bij de mobofabrikant en maak je een slipstream XP installatiedisk?

Waarom download je niet de SATA drivers voor XP bij de mobofabrikant en maak je een slipstream XP installatiedisk?

Ik heb geen brander meer, CD station ging kapot, en snel ff vervangen met een oudere die het toevallig deed. Ik wacht nog op een nieuwe...
Slipstreamen vind ik niks trouwens, maar ik heb het al opgelost denk ik, ik moet gewoon elke keer als ik opstart in de BIOS ff een setting veranderen, als ik van XP naar 7 wil. Zo gedaan, wel iets irritanter, maar toch zo gedaan. Ik zet mijn vraag wel op opgelost als ik mijn Windows 7 boot loader ff hersteld heb. Nu staat ie van XP erop, dus ziet hij mn Windows 7 installatie niet.

Laatst bewerkt:
het gaat er om dat bij de setup van XP na het drukken op F^een floppy met de juiste driver geladen wordt. Dat is meestal een ICH-chipset driver van Intel.
Die kan je zo van de intel website downloaden.

het gaat er om dat bij de setup van XP na het drukken op F^een floppy met de juiste driver geladen wordt. Dat is meestal een ICH-chipset driver van Intel.

Ja maar welke moderne laptop heeft een floppy drive :)

Lol, waarom dacht je dat ik het niet over een fdd heb gehad................. ;) :D

No way, thát won't work!

Hangt af van de laptop. Het is me tot nu toe gelukt bij een HP netbook en een Acer netbook, maar niet bij een Dell Laptop.
Verder hangt het af van het type USB-floppy. Op de XP-installatie CD staat een file (Txtsetup.sif ) waarin beschreven staat welke merken USB-floppy door XP gezien worden als een flop waarvan gelezen kan worden bij F6. Hier is meer te lezen http://support.microsoft.com/kb/916196

Laatst bewerkt:
Jongens, inderdaad, ik kan met een USB drive een floppy maken, maar dat is al niet meer nodig.
Ik kan mijn SATA modus in de BIOS veranderen van ACHI naar IDE. En IDE werkt perfect met XP
Moet dus wel ff telkens mijn BIOS setting veranderen als ik wil overschakelen, maar dat is even 5 seconden werk. Wat er ook gebeurde, wat ik HEEL raar vind, is dat in een keer mijn Windows 7 als illegaal gezien werd. Dit kan wel kloppen, want ik heb een gedownloade versie ( :eek::eek:;) ) want ik was 2 DAGEN( :shocked::shocked::shocked: ) te laat met de speciale Acer aanbieding, Windows 7 Home Premium upgrade CD voor €15 :(:(:(:
Ik was dus pissed off, maar in ieder geval, dat is een risico die je loopt als je illegaal bent, maar het is al weer goed, even de WGA afdeling van de PC verwijderd.
Maar in ieder geval, het klopt allemaal weer, dus de vraag kan op opgelost worden gezet :)
Veel succes met Dualbooten!
~Ultraware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan