windows 7 naar windows xp werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny312

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Hallo, ik heb windows 7 geinstalleerd maar door een svchost.exe kan mijn processor het niet aan. Als ik windows xp er op wil zetten zegt ie dat er compabiliteitsproblemen zijn. Kan ik niet windows xp op een andere schijf zetten of iets anders. Gr Danny.

Laatst bewerkt:
Het is ook niet mogelijk om direct van windows 7 naar xp te gaan. Je zult eerst heel windows 7 moeten verwijderen en daarna windows xp opnieuw moeten instaleren.

Laatst bewerkt:
heb je een recovery cd van je oude installatie die je voor je windows 7 had? Dan moet je hiermee opstarten en dan kan je alle gegevens van je hard disk verwijderen. Dit zou een optie kunnen zijn.

als je windows xp wilt installeren kun je tijdens de installatie de partities verwijderen en nieuwe aanmaken. Probeer dat eens.

ja dat had ik dus gedaan en nu heb ik geen windows.old meer anders had ik gewoon repair gedaan ofzo. maar ik kom niet verder dan het aaklikken van windows xp installeren

Hoi !

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor installeren, de gewenste partitie (evt. die met Win 7) kiezen, die formatteren in NTFS, XP installeren.....klaar !

Greetz,

Harry.

Ik heb xp op cd staan maar als ik wil installeren dan zegt ie - zal ff precies opschrijven- Dit programma wordt geblokkeerd vanwege compatibiliteitsproblemen. Ik kan voor de rest alleen kiezen Online naar oplossingen zoeken aan klikken.

Hoi !

Dan heb je dus 'n OEM-PC (Packard-Hell, HP o.i.d.) ?

En is de XP-CD van 'n ander merk ?

Greetz,

Harry.

Welkom op Helpmij...

Zie ten eerste bovenstaande reactie van Harrysnor.
Ten tweede zou het me niet verbazen als in dit systeem SATA schijven zitten.Dat vergt dan ook nog eens een andere handeling voor xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan