windows 7 naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sakarah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2010
hallo allen,

het staat misschien al ergens anders maar ik vond het makkelijker om een nieuwe topic te maken.

voor mijn werk werd ik gevraagd om de laptop waar windows 7 op staat te downgraden naar windows xp

laptop:
presario CQ61-405ED
home premium

ik heb nu dus een killdisk gebruikt om m'n schijven leeg te halen (op advies van de baas) en wilde een xp cd gebruiken om dat te installeren (gedownloade versie), nu komt het probleem:

nadat de cd alles geladen heeft en voorbereid krijg ik ''het'' blauwe scherm oftewel computer loopt vast en start hem opnieuw op.

heeft iemand een oplossing / hulp voor mij

mvg

Sakarah

Zeer zeker is de harde schijf middels sata aangesloten en XP kan daar standaard niet mee overweg. Wat je beter eerst had kunnen doen is kijken of er uberhaupt drivers voor XP zijn voor dit model. Op de Compaq site kom ik ze niet tegen.

ok, ik kom ze ook niet tegen op de site. weet je wat dan wel mogelijk is om op deze laptop te krijgen, vista of via via toch nog xp?

Waarom niet Win7?

Anders die toch installeren en dan via apparaatbeheer kijken welke hardware erin zit en dan bij de fabrikant van die hardware drivers proberen te zoeken voor XP.

Als je Vista erop zet kun je net zo goed Win7 erop laten.

Vlgs. deze discussiedraad zou er een SB8xx SATA controller in moeten zitten van AMD. Dus (tenzij je de SATA controller in de BIOS van de laptop op IDE (compatible) mode kunt zetten) zul je drivers moeten gaan integreren voor de SATA controller.

hier zit die in (voor XP), denk ik.
Integreer de driver die staat (zodra het .zip bestand is uitgepakt) in de submap:
Win3264_chipset\Packages\Drivers\SBDrv\SB8xx\RAID\XP

Alle drivers moet je integreren in de XP installatie-cd m.b.v. (bijv.) nLite, als text-based driver (dus niet als PnP-driver), anders heb je er tijdens het tekst-gedeelte van de XP installatie niets aan.

Overigens heb ik geen idee of het gaat werken, omdat ik niet die laptop heb én HP helaas geen uitgebreide specificaties beschikbaar lijkt te stellen over de componenten in de laptop.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waarom niet Win7?

Anders die toch installeren en dan via apparaatbeheer kijken welke hardware erin zit en dan bij de fabrikant van die hardware drivers proberen te zoeken voor XP.

Als je Vista erop zet kun je net zo goed Win7 erop laten.

omdat de programma's die wij willen gebruiken niet op win7 geinstalleerd kunnen worden, de driver word niet herkend daarvoor, deze werken wel op xp / vista.

Dan zou ik ipv downgraden naar xp, andere programmas zoeken... XP word niet meer ondersteund door Microsoft en nieuw updates komen er neit meer voor uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan