Windows 7 Netwerk driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc18

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Ik heb zojuist windows 7 (Ultimate 64 bit) geinstalleerd en alle drivers werken behalve de netwerk driver. Mijn moederbord is een Asrock 939Dual-SATA2. het enige wat ik van de fabrikant kan vinden is dit http://www.asrock.com/MB/download.asp?Model=939Dual-SATA2&o=XP64. Met alleen een windows xp 64 bit driver. Ik heb hem geprobeerd en hij heeft het even gedaan maar na een restart deed hij het niet meer. Iemand een idee? Welke driver kan ik het beste proberen?

Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie geen netwerk driver in die link staan.:confused: Heb je al bij de fabrikant van de netwerkkaart gekeken, voor een Win7 driver?

Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie geen netwerk driver in die link staan.:confused: Heb je al bij de fabrikant van de netwerkkaart gekeken, voor een Win7 driver?
Ik heb geen losse netwerk kaart het zit op mijn moederbord. LAN driver is denk ik de netwerk driver.

Zal niet eenvoudig worden dan....

Misschien is een simpel en goedkoop pci netwerkkaartje de beste oplossing

Hoi !

Met PC-Wizard kijken welk Wlan-kaartje je hebt. naar de site van die fabrikant gaan en de Vista 64-bits driver downloaden, en in de juiste comptabiliteitsmodus installeren.

Meestal Broadcom, trouwens.

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Greetz,

Harry.

Hoi !

Blijft de oplossing hetzelfde: zoeken op de site van de fabrikant !

Asrock is nog erger dan Packard_hell met z'n drivers.

GreetZ,

Harry.

Zal niet eenvoudig worden dan....

Misschien is een simpel en goedkoop pci netwerkkaartje de beste oplossing
Het rare is dat hij het even deed. Dus als ze zouden willen zou het werken maar blijkbaar hebben ze geen zin om nieuwe drivers te maken voor oude producten :evil:. Maargoed hoe weet ik zeker als ik een losse koop of hij dan wel werkt? Als ik kijk op Alternate dan zie ik nergens staan dat er drivers zijn voor windows 7.

Hoi !

Mijn oplossing al geprobeerd ?

Zo niet: Win 7 vind in principe alle drivers.
Staat er niet toevallig iets bij je automatische update's ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Mijn oplossing al geprobeerd ?

Zo niet: Win 7 vind in principe alle drivers.
Staat er niet toevallig iets bij je automatische update's ?

Greetz,

Harry.
Ja ik heb gekeken bij Asrock maar de nieuwste versie is xp 64 bit en die werkt niet. Automatische updates doen het niet omdat ik geen enkele verbinding heb omdat ik geen driver heb. Toch jammer want verder werkt het allemaal :(

Mijn oude en heel goedkope Sweex LW053 Adapter werkt perfect onder Windows 7 en hij vind zelf de juiste driver!
Enige nadeel is de snelheid, 54MBPS.

Mijn oude en heel goedkope Sweex LW053 Adapter werkt perfect onder Windows 7 en hij vind zelf de juiste driver!
Enige nadeel is de snelheid, 54MBPS.
Jammer want als hij 100 mbps zou zijn had ik hem zo gekocht. Heeft of weet iemand toevallig een pci netwerk kaart met 100mbps die windows 7 ondersteund en die een beetje goedkoop is?

Hoi !

En dat voor 8 euro: http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Netwerk&l2=Netwerkadapters&l3=PCI

Werkt gegarandeerd onder Win 7 64-bits, driver wordt automatisch geinstalleerd.

Greetz,

Harry.

Bij alternate zijn de verzendkosten duurder dan het product in dit geval dat is een beetje jammer. Nu kijk ik bij een winkel bij mij in de buurt waar ik af kan halen. Dit lijkt de zelfde kaart te zijn maar dan iets goedkoper maar helemaal zeker ben ik niet.

http://www.com4.nl/default.aspx?1=&2=&3=&4=#id=7&12&1&

Dus mijn vraag: Is dit dezelfde? Of misschien niet maar is hij wel geschikt? Scheelt namelijk toch weer 10 euro :p

Hoi !

Met die link naar 'n Engelse shop kan ik niets, behalve gaan zoeken.

Waar je een netwerkkaart koopt is onbelangrijk, ieder Realtek-kaartje is goed.

(Realtek is de naam van de chipset, merk kaart kan verschillen).

Woon je in de buurt mag je er bij mij gratis een komen uitzoeken.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Met die link naar 'n Engelse shop kan ik niets, behalve gaan zoeken.

Waar je een netwerkkaart koopt is onbelangrijk, ieder Realtek-kaartje is goed.

(Realtek is de naam van de chipset, merk kaart kan verschillen).

Woon je in de buurt mag je er bij mij gratis een komen uitzoeken.

Greetz,

Harry.
Hoi er is idd iets mis gegaan met het linkje :o. En ja hij heeft een realtek chipset dus dan zit het goed. En ik woon niet echt in de buurt maar toch bedankt :D.

Hoi !

Succes ermee en graag gedaan !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan