Windows 7 niet meer bootable

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
77
Office versie
miDer
Beste Helpmij,

Ik heb Windows 7 Ultimate geïnstalleerd, naast mijn Windows XP. Dit ging allemaal prima, en bij het opstarten kreeg ik de keus om Windows 7 op te starten of een oudere Windows versie. Niets aan de hand. Maar toen heb ik een Acronis backup image van Windows XP terug gezet naar de Windows XP partitie. En vanaf dat moment start alleen Windows XP op, en krijg ik bij het booten geen keuzenscherm meer. Ik heb al van alles geprobeerd: de Windows 7 Acronis backup teruggezet, de Windows 7 partitie active gemaakt, hetgeen leidde tot een zwart scherm, binnen Windows XP BootVista gestart, maar die kwam met een foutmelding dat iets in het register niet goed staat. Kon ik vervolgens ook niets mee.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem of moet ik Windows 7 weer helemaal opnieuw installeren om het bootscherm van Windows 7 weer terug te krijgen?

Vriendelijke groeten,

Herman Koch.
 
beste herman,

Bij de installatie van windows 7 heeft deze in het master boot record van je xp partitie een bootloader geplaatst waarin windows 7 was opgenomen. Windows 7 dvd erin en gaan voor systeemherstel is de makkelijkste optie. Anders moet je even googelen op bootmanager, dan kun je hem handmatig instellen.
 
Ik ga het proberen en anders Windows 7 nog maar een keertje opnieuw installeren.

Thanks,

Herman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan