Windows 7 OEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Beste mensen,

Ik heb hier een Samsung R580 laptop met Windows 7 Home Premium 64-bit NL. Als ik een schone installatie wil moet ik de Samsung Recovery uitvoeren waarbij alles wordt teruggezet naar beginwaarden. Het nadeel hiervan is dat het nooit een helemaal schone installatie is, omdat er ook allemaal Samsung troep en andere zooi wordt meegeinstalleerd.

Daarom wil ik graag zelf Windows installeren, zonder al die troep.

Ik heb thuis nog een Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM system builder pack liggen. Kan ik de DVD uit dit pakket gebruiken om Windows op de laptop te installeren? En werkt de productcode die onderop de laptop staat hiermee?

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vraag.

Groeten,

Rutger

Hoi!

Nou, ik denk dat je windows gewoon van de andere CD kan installeren, en dan de code die onder je laptop invoeren als hij daarom vraagt.
Aangezien het beide home premium 64bits is, lijkt het mij geen probleem.
En ja, vind het jammer dat fabrikanten eigen software meegooien met hun installatieCD's :(

Ja je kan gewoon de product key onder je laptop gebruiken. Volgens mij, hoef je niet eens dezelfde taal te hebben.

Hallo,

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik heb antwoord op mijn vraag gekregen.

Mik Zjegger: Kijk, dat is nou een handige tip. Bedankt!

Nog even een toevoeging, op de sticker onderop mijn laptop staat: Windows 7 Home Prem OA Samsung Electronics. Weten jullie zeker dat ik deze productcode kan gebruiken met de OEM DVD? En wat betekent dat OA precies?

Het kan gewoon, dat OA gedeelte is niet zo heel nuttig, alleen maar informatie van je fabrikant ;) Zodat je voor altijd weet dat je een samsung hebt :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan