Windows 7 OEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucf

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Berichten
64
Hallo

Ik heb ruim 2 jaar geleden een pc gekocht met Windows 7 OEM software. De pc heeft nooit erg goed gewerkt, en nu kan ik in overleg met de leverancier een nieuwe pc kopen voor gereduceerd tarief. Ik dacht dat ik daarbij geen Windows 7 software meer nodig had, omdat ik al een orginele versie heb. Mijn leverancier zegt echter dat ik voor de nieuwe pc weer Windows 7 software moet aanschaffen. Klopt dat?

Groetjes
Luc
 
Vaak staat er bij een laptop al een besturingssysteem geïnstalleerd. Vandaar dat het verplicht is om een windows licentie aan te schaffen. De leverancier heeft bijna nooit invloed op de configuratie van een laptop. Bij een desktop pc is het vaak wel mogelijk om deze zonder OS te kopen.
 
Als het een zelfbouw is dan is zou het wel mogelijk moeten zijn om het systeem zonder OS te kunnen kopen, of het bedrijf heeft contracten met Microsoft hebben dat ze verplicht zijn om computers met windows licenties te verkopen.
 
Helaas, je licentie is al geactiveerd op een PC en kan dus niet "mee" naar een andere PC.
 
Officieel mag je een OEM-licentie uitsluitend gebruiken op de PC waarop je deze voor het eerst gebruikt hebt. Volgens mij is echter zo dat als je de HD van de oude PC wist je de licentie opnieuw kan gebruiken. Mogelijk moet je dan wel de telefoon-activatie gebruiken.
 
Formeel mag je een OEM niet verplaatsen naar een andere pc. De verkoper heeft dus gelijk. Maar met een beetje geluk kom je door de telefonische activatie en is het verder geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan