Windows 7 onbegrijpelijk processor en ram geheugen gebruik

• Onderwerp starter Onderwerp starter fjlv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fjlv

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
kunt u stapsgewijs aangeven hoe of ik andere programma's die kennelijk samen met het opstarten , mee opstarten, uit deze opstart modus kan verwijderen?
Een kenis heeft ook windows 7 en bij hem draait de processor maar op gemiddeld 0,5% als er dan tenmminste geen bewuste programma's zijn opgestart. Bij mij draait de I7 868 intel processor ALTIJD minimaal 20% !!dus 40 x zo hard. Ook het ram geheugen(4Gb) zit meestal op zo'n 35%.
Ik heb enkel pinnacle versie 14 geïnstalleerd en maak gebruik van de trial versoe van office 2007.
Voor de installatie van pinnacle 14 was het processor gebruik en het ram geheugen ook al zo hoog.

mvg

Frithjof

ga naar start > uitvoeren, type hier in: msconfig

druk op enter, en ga in het popupje dat zich opent naar de tab 'opstarten'.

hier kan je programma/services die starten tijdens het opstarten uitschakelen door het vinkje weg te halen.
let wel goed op dat je de programma's en dingen die je niet kent aangevinkt laat staan, anders gooi je je systeem misschien in de war.

windows 7 startopties wijzigen

ga naar start > uitvoeren, type hier in: msconfig

druk op enter, en ga in het popupje dat zich opent naar de tab 'opstarten'.

hier kan je programma/services die starten tijdens het opstarten uitschakelen door het vinkje weg te halen.
let wel goed op dat je de programma's en dingen die je niet kent aangevinkt laat staan, anders gooi je je systeem misschien in de war.

Ik wil dit graag weten voor Windows 7 , in XP is mij deze handelswijze bekent

mvg

Frithjof

In Windows 7 gaat het op dezelfde manier. Echter wordt uitvoeren niet standaard weergegeven in het startmenu. Je kan het zoekveld gebruiken, maar ook Windowstoets+R gebruiken voor uitvoeren.

opstartprogramma's wijzigen in windows 7

Bedankt, ik heb het gevonden. Echter de pc start nog steeds op met hotmail.com, waar kan ik de instelling vinden om dit te stoppen

mvg

Frithjof

Plaats eens een screenshot van Msconfig > opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan