Windows 7 op 2e harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram95

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Berichten
8
Hallo,

Nu heb ik sinds kort Windows 7. Alleen die wil ik nu op mijn laptop installeren, alleen ik wil mijn huidige besturingssysteem (Windows XP) behouden. Mijn laptop is voorzien van 2 harde schijven, namelijk een C schijf, waar Windows XP op staat, en een D schijf die helemaal leeg is. Is het dan mogelijk dat ik Windows 7 op die D schijf zet. Zoja, moet ik daar dan nog maatregelen voor nemen?

Groetjes en alvast bedankt,
Bram
 
Je laptop heeft 2 partities dat is wat anders dan 2 harde schijven.Allereerst zul je wat specs van je laptop moeten geven,merk/type evt.model enz. om te kunnen achterhalen of je laptop wel geschikt is voor Win7.Dat kun je ook zelf controleren door op op deze link te klikken
 
Ja, Het is mogelijk. Wat verstandig is, is dat je je bestanden veilig stelt die nog op de D schijf staan. Ik adviseer om volledige installatie te doen en niet update als die keuze er is. Als je na de installatie de PC aanzet, kun je kiezen met welk systeem je het wil starten.
Het is echter mogelijk dat je hetzelfde probleem krijgt als deze persoon: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-wordt-na-toevoeging-van-2e-niet-meer-herkend

EDIT: Je moet inderdaad nog wel checken of je laptop Windows 7 wel aankan, zoals Mik zegt!
 
Als ik Windows 7 erop installeer dan wil ik ook graag nog windows xp houden. En mijn laptop kan gelukkig windows 7 aan. Maar om het nu nog even samen te vatten. Ik heb 2 harde schijven op mijn pc. Op eentje staat nu XP en nu wil ik op die andere windows 7 zetten. De schijven zijn de intern. Maar als het goed is kan ik dan in mijn bios switchen met welk besturingssysteem ik op wil starten? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. En sorry van mijn late reactie. Want ik zou niet graag dit hebben, want dan kan ik denk ik geen XP meer opstarten. Maar is hoe ik het wil mogelijk? Dus dat ik 2 besturingssystemen kan hebben op mijn laptop?
 
Als je Win 7 installeert en tijdens de install. voor advanced kiest kun je zelf aangeven op welke partitie Win 7 moet komen,daarna gaat eigenlijk alles vanzelf en kun je daarna kiezen voor je Xp (older version) Win7 wordt standaard als eerste opgestart als je niet kiest. Je kan naderhand met EasyBCD de naam van "older version" veranderen in "Windows XP" b.v.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan