Windows 7 op andere partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xypher

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hey allemaal,

Ik heb nu sinds kort dit:
Partitie 1: Windows Vista Ultimate + alle bestanden
Partitie 2: Windows 7

Nu wil ik compleet op windows 7 overstappen zonder alle bestanden(games,documenten etc) opnieuw te hoeven installeren.
Dus ik dacht, zet Windows 7 op een nieuwe partitie en kan ik vanaf daar bij de bestanden van partitie 1. Had ik leuk bedacht maar het werkt dus niet. Als ik bijvoorbeeld een spel wil openen op partitie 1 (als ik op W7 zit) gaat die installeren i.p.v. opstarten :eek:
Ook staat er bij de bestanden op partitie 1 een soort slotje links-onder het icoontje.
Ook zou ik graag willen dat bijvoorbeeld mijn virusscanner/nero etc. allemaal beschikbaar is op mijn Windows 7 :D

Het beste is natuurlijk om de schijf te formatteren en geheel opnieuw te beginnen met een schone computer. Maar ik heb helaas niks om al mijn bestanden op te zetten, erg zonde om dan talloze GB's aan muziek e.d. weg te gooien:(

Iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!

Als je Win 7 op een aparte parttitie hebt gezet als dualboot zal je toch echt alles opnieuw moeten installeren om het werkend te krijgen (bij installatie worden registersleutels e.d. aangemaakt voor dát OS dat momenteel in gebruik is) en dat is niet Vista, de spelletjes e.d. die je onder Vista draait starten dus alleen op als je Vista opstart.Bestanden die je hebt gedownload in een downloadmap o.i.d. kun je gewoon overhalen naar Win 7.Bestanden waar je niet inkomt(slotje) los je op door eigenaar te worden v.d. partitie of de hele schijf,als je niet weet hoe dat moet moet je hier ff terugkomen.

Laatst bewerkt:
Als je Win 7 op een aparte parttitie hebt gezet als dualboot zal je toch echt alles opnieuw moeten installeren om het werkend te krijgen (bij installatie worden registersleutels e.d. aangemaakt voor dát OS dat momenteel in gebruik is) en dat is niet Vista, de spelletjes e.d. die je onder Vista draait starten dus alleen op als je Vista opstart.Bestanden die je hebt gedownload in een downloadmap o.i.d. kun je gewoon overhalen naar Win 7.Bestanden waar je niet inkomt(slotje) los je op door eigenaar te worden v.d. partitie of de hele schijf,als je niet weet hoe dat moet moet je hier ff terugkomen.

Jammer dat het niet gaat.
Moet ik toch maar een manier vinden om even 200gb op te slaan(documenten) en de games zal ik dan maar opnieuw installeren.
Om je pc geheel leeg te maken moet je toch gewoon de C schijf formatteren? of gaat dat niet? wil gewoon me pc zo leeg hebben, alsof hij net nieuw is.:)

Koop anders bij de Saturn of the Media Markt een 500 GB externe schijf! Volgens mij kost ie 20 á 30 euro!
Zo kun je toch je muziek en andere bestanden behouden. Geïnstalleerde programma's en games zou ik gewoon weg gooien, die kun je namelijk niet zomaar kopieren en plakken op de 'nieuwe' computer :confused:

Heb geen tijd om ff naar de winkel te gaan om zo'n ding te halen :(
Games enzo was ik al van plan om gewoon opnieuw te installeren, zoveel werk is dat niet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan