windows 7 op andere schijf instraleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenford

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
50
Hallo,

Ik heb een maand gelezen een nieuwe i7 laptop gekocht.
Maar omdat de HDD maar op een snelheid van 5400 draait wil ik een SSD kopen.
op de SSD moet ik Windows 7 dan instraleren.

Maar omdat windows 7 al op mijn laptop stond heb ik geen instralatie DVD.:confused:

Is het dan ook mogelijk om windows via een torrent te downloaden en dan gewoon de Serial key van de windows 7 die nu op mijn laptop staat te gebruiken?

Of is er een andere manier?
 
Ja dat kan. Zolang het maar dezelfde versie is. Je kan geen Home Premium key gebruiken op een Ultimate versie.

Let ook even op hoeveel 'bits' je installeerd. x86 of x64. Tegenwoordig kan de hardware het prima aan, maar heel simpel gezegt: heb je meer dan 4gb werkgeheugen, installeer x64.
 
Als het goed is zit er een Herstel-Partitie op & is er op je Bureaublad een programma geinstalleerd waarmee je de Recovery-Disk's kan creeeren. Gebruik die, & ga niet via Bittorent zieke zaken ophalen.
Tijdverspilling. Kan je beter even de gebruiksaanwijzing lezen...
 
Als het goed is zit er een Herstel-Partitie op & is er op je Bureaublad een programma geinstalleerd waarmee je de Recovery-Disk's kan creeeren. Gebruik die, & ga niet via Bittorent zieke zaken ophalen.
Tijdverspilling. Kan je beter even de gebruiksaanwijzing lezen...

Ja maar ik had gelezen dat je als je van een hdd naar een ssd gaat dat je dan een schone instralatie moest doen.
Of heeft het daar niet mee te maken?
Ik heb toen ik de laptop voor het eerst heb aangezet meteen een backup (van 6 DVD's) gemaakt.
Kan ik deze dan gebruiken of moet ik toch voor een schone instralatie gaan??
 
Als dat een Image-Backup is, kan dat. Als dat je Recovery-Set is ook. In beide gevallen de schijf waarop je gaat installeren even goed partitioneren & volledig formatteren, in de BIOS even de schijf- & opstart-volgorde controleren.

In principe schuif je het er dan in een keer er goed op.
Eerste keer opstarten in Veilige Modus, nadat Windows alle apparaatjes heeft gevonden herstarten.

N.B: Voor een instralatie moet je bij Jomanda te Tiel zijn, hoor!
Installatie kan je zelf...
;)
 
Ik heb toch beslotten om een schone instralatie te doen.
Maar als ik windows 7 schoon heb geinstraleerd staan de drivers er nog niet op.

is er een programma of een site waar ik alle drivers kan downloaden en hoe weet ik welke drivers ik moet hebben?
Ik heb een ASUS K53SV - SX838V
 
Als dat een Image-Backup is, kan dat. Als dat je Recovery-Set is ook. In beide gevallen de schijf waarop je gaat installeren even goed partitioneren & volledig formatteren, in de BIOS even de schijf- & opstart-volgorde controleren.

In principe schuif je het er dan in een keer er goed op.
Eerste keer opstarten in Veilige Modus, nadat Windows alle apparaatjes heeft gevonden herstarten.

N.B: Voor een instralatie moet je bij Jomanda te Tiel zijn, hoor!
Installatie kan je zelf...
;)

Ik heb toch beslotten om een schone instralatie te doen. Maar als ik windows 7 schoon heb geinstraleerd staan de drivers er nog niet op.

is er een programma of een site waar ik alle drivers kan downloaden en hoe weet ik welke drivers ik moet hebben? Ik heb een ASUS K53SV - SX838V
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan