Windows 7 op een Acer 5720z

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsraphael

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Berichten
10
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5720z met Vista er op en wil heel graag naar windows 7 i.v.m. de traagheid van Vista.

Nu zegt de acer site dat mijn computer niet compateble is met Windows 7.
Ik ben eigenwijs en wil graag uitzoeken of dit wel mogelijk is.

Ik weet dat ik moet kijken naar drivers voor alle hardware e.d. maar is hier een minder tijdrovende manier voor dan elke fabrikanten site af te struinen op zoek naar drivers?

MVG

Gijs 't Hoen
 
Goedemiddag,

Heb je al een met deze gekeken als deze ook negatief is zou ik niet upgraden naar win 7
 
Jaar daar heb ik naar gekeken en die zegt dat het kan, maar die zegt ook dat ik bij acer moet kijken of mijn computer compatible was, en dat was die niet.

Het probleem is ook dat het mijn hoofdcomputer is en er alles mee doe.
Ik heb hem ook voor werk nodig.

Ik wil dus erg zeker van mijn zaak zijn voor dat ik mijn OS ga omgooien.

Groet
 
Hoi,

Denk dat bepaalde drivers wel te downloaden zijn voor win 7 maar denk dat je vast loopt met specifieke drivers van acer zelf zoals die de van je accu , touchpad etc klem komt te zitten
 
Dus je raad het me af om te doen?

Of is win 7 echt het uizoeken waard.

Alvast bedankt voor je advies.

Groet gijs
 
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5720z met Vista er op en wil heel graag naar windows 7 i.v.m. de traagheid van Vista.

Nu zegt de acer site dat mijn computer niet compateble is met Windows 7.
Ik ben eigenwijs en wil graag uitzoeken of dit wel mogelijk is.

Hoi,
Ik denk dat als de fabrikant aangeeft dat een laptop niet compatible is met Win7, je er gevoegelijk vanuit kan gaan dat dat ook zo is .....
Voor een aantal onderdelen zijn drivers beschikbaar (zie de site van Acer) maar voor jou laptop ook een behoorlijk aantal niet.
Ik zou het risico dus niet nemen.
Je zegt dat je over wilt i.v.m. traagheid. Standaard zit er 2 x 1Gb RAM in. Als dat bij jou ook het geval is, zou ik overwegen er één bankje van 2gb in te zetten.
Zelf heb ik een HP met Vista Home Premium 32 bits. Ik heb er in plaats van 3Gb nu 4Gb in zitten en dat leverde tóch winst op, ook al wordt van die laatste Gig niet veel benut. Je zou dus zelfs twee identieke bankjes van 2Gig kunnen plaatsen. Gegarandeerd dat dat snelheidswiinst oplevert.
 
Wat je zou kunnen doen is een dualboot maken, je kunt dan op je gemak proberen of win 7 iets is en werkt het niet dan heb je nog gewoon je oude vista.
 
Ok, bedankt.

Dual bankje van 2 gig.

Is dat voor een laptopopenschroefleek te doen?
Zo ja waar schaf ik zoiets aan en waar moet ik op letten?

MVG

Gijs 't Hoen
 
Als je er niks aan gewijzigd hebt, zit dit er in:

Intern geheugen 2048 MB; DDR2 SDRAM
Geheugenslots so-DIMM
Geheugenlayout 2 x 1024 MB
Maximum intern geheugen 4 GB

bankjes van 2Gig van dit type zijn makkelijk te krijgen in veel zaken. o.a. hier
 
Windows 7 zou er gewoon op kunnen. De meeste drivers zitten al imgebakken met windows 7
 
Geen idee of je de stap al hebt genomen of dat je het nog van plan bent, maar ik heb net mijn 5720Z van win7 voorzien en hij kan niet beter lopen dan dit. Alles werkt, geen extra drivers nodig. Gewoon doen zou ik zeggen. :thumb:
 
Geen idee of je de stap al hebt genomen of dat je het nog van plan bent, maar ik heb net mijn 5720Z van win7 voorzien en hij kan niet beter lopen dan dit. Alles werkt, geen extra drivers nodig. Gewoon doen zou ik zeggen. :thumb:

Welke versie van windows 7 heb jij dan geinstalleerd? Ik heb namelijk de ultimate 64 bit op mijn aspire 5720z gezet maar heb nog problemen met microfoon, geluidsregelaar en scrolknopje op touchpad... hiervoor heb ik nog geen drivers kunnen vinden. iemand een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan