Windows 7 op harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jay448

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Hallo,
Ik heb een oude pc en daar heb ik de harde schijf uit gehaald.
Nu was mijn bedoeling dus om hem via mijn 2de pc via de windows 7 setup er gelijk op te zetten maar toen kreeg ik te zien dat het niet mogelijk is.
Hebben jullie enig idee hoe het wel kan zonder DVD of USB
Jay

Wat is uiteindelijk de bedoeling van die schijf ? Komt hij niet gewoon met W7 in een andere PC te zitten en zitten daar geen USB poorten op !?

Graag even wat uitleg !!

Kijk, ik heb dus uit een. Pc de hardeschijf er uit gehaald.
De bedoeling is dus dat ik op mijn andere pc windows 7 op die schijf installeer en daarna hem weer terug doe in die pc waar ik hem eerst uitgehaald had

Dat gaat niet want hij moet door het BIOS van de PC waaruit je hem hebt herkend worden !! Ook moet de W7 installatie andere hardware vanuit die PC installeren. Je kan dus niet op een andere PC W7 erop zetten en dan verwachten dat hij op een tweede PC draait !!

Heeft die oude PC geen DVD Rom of USB poort dan !?
Waarom installeer je hem niet gewoon daar zoals het hoort?

Ik heb op het moment geen dvd of usb liggen dus ik dacht misschien kan het ook zo, maar dan doe ik het gewoon op de ouderwetse manier
badankt

Hoi,
aangezien je andere pc andere hardware heeft e.d. gaat dat niet werken. Dat is dus geen optie.

Ik heb het ooit wel gedaan, met succes! Het moederbord herkende het CD-romstation niet en booten vanaf usb of CD was niet mogelijk. Heb de schijf in een andere pc gestoken en via die PC windows XP geinstalleerd. Vanaf de moment dat de bestanden gekopieerd zijn en windows start met de setup moet je zien dat de schijf gewisseld is. Bij Windows 7 is dit niet mogelijk, maar aangezien het een oude pc is waarover je praat kan je beter opteren voor Windows XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan