Windows 7 op HP palilion laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik wil Windows 7 op een HP Pavilion laptop installeren.
Op deze laptop staat af-fabriek Vista en tevens is deze laptop voorzien van een systeemherstelsysteem van HP.
Hoe kan ik Windows Vista vervangen door Windows 7, en is het dan ook mogelijk dat ik Windows 7 nét zoals Windows Vista via het opstartmenu van HP kan herstellen ??

Upgraden of een clean install mag van HP gewoon. De hestelconsole is ook gewoon beschikbaar, je krijg bij herstel dan geen Win 7, maar de voorgeinstalleerde Vista terug. De herstelconsole is beschikbaar door na het opstarten op F2 te drukken en daarna de herstelconsole te selecteren.

Wat je wel kunt doen is met een imageprogramma een image van de Harde schijf maken als je klaar bent. Deze zet je daarna op een aparte partitie en dan zorg je ervoor dat deze partitie niet zichtbaar wordt als je de image erop hebt gezet. Zo ben je zeker dat je altijd je computer kunt herstellen.

Arconis True Image Home is een echte aanrader hiervoor.

Greetzz,
Timo

Upgraden of een clean install mag van HP gewoon. De hestelconsole is ook gewoon beschikbaar, je krijg bij herstel dan geen Win 7, maar de voorgeinstalleerde Vista terug. De herstelconsole is beschikbaar door na het opstarten op F2 te drukken en daarna de herstelconsole te selecteren.

Wat je wel kunt doen is met een imageprogramma een image van de Harde schijf maken als je klaar bent. Deze zet je daarna op een aparte partitie en dan zorg je ervoor dat deze partitie niet zichtbaar wordt als je de image erop hebt gezet. Zo ben je zeker dat je altijd je computer kunt herstellen.

Arconis True Image Home is een echte aanrader hiervoor.

Greetzz,
Timo

Bedankt voor jullie antwoorden en tips.
Ik heb geprobeerd om de laptop d.m.v. een bootable cd op te starten om zo de partities leeg te kunnen maken. Nu is er een C partitie, een D partitie (DATA) en een HP Recovery partitie. Welke dien ik intact te houden en welke mogen gewist worden ??
Hoe dien ik te werk te gaan om deze partities opnieuw in te delen ?? Zou met FDISK vanuit DOS kunnen maar ook met het commando FORMAT alleen weet niet of dit in dit geval wel werkt.

Als je de herstel console van vista wilt behouden dan moet je de HP recovery partitie intact houden.

De C en D partitie zou je gewoon kunnen verwijderen en opnieuw in kunnen delen. Dit kan in principe met de installatie cd-rom van windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan