Windows 7 op nieuwe hd zetten met recovery disk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeGaTron

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2003
Hoi,

Zo'n twee jaar geleden heb ik een medion pc gekocht bij de aldi. De harde schijf bleef al snel hangen etc. Met een nieuwe instalatie van windows 7 kon ik dit probleem tijdelijk verlichten.

Nu is de harde schijf er zo slecht aan toe dat de recovery disk niet meer werkt.

Ik heb inmiddels een nieuwe hd gekocht. Kan ik de recovery disk gebruiken om windows 7 op de hd te zetten? De licentie code staat op een sticker die op de kast is geplakt. Ik wil mijn nieuwe hd niet beschadigen.

Laatst bewerkt:
De recoverydisk heeft waarschijnlijk een verborgen partitie nodig die op de harde schijf staat. Je zal dat dus niet de recoverydisk kunnen gebruiken bij de nieuwe harde schijf.

Wat je wel kan doen: Omdat je een licentiesleutel hebt, mag je het Windows 7 installatiemedium, behorende bij jouw licentie, legaal downloaden. De licentiesleutel is namelijk jouw bewijs van aankoop en dat jij dus eigenaar bent van die software!
Windows 7 kan je rechtstreeks bij Microsoft downloaden via de digital river:
http://forum.notebookreview.com/thr...gitalriver-windows-7-sp1-13-languages.604187/
(let dus op dat je jouw versie download die bij de licentiesleutel hoort, anders kan je hem niet activeren!)

Je download een iso-bestand op die site. Die kan je branden op een dvd, of je kunt een usb-stick prepareren.

Klopt, de originele hd had inderdaad een recovery partitie.

Bedankt voor de link. Gelukkig hoef ik windows niet opnieuw aan te schaffen. Maakt het nog uit of ik de 32 of 64 bits versie pak? Ik ben bijna zeker dat de 32 bit erop stond helaas kan ik dit niet checken.

Weet je toevallig hoe ik een nieuwe recovery disk zou kunnen maken voor mijn nieuwe hd? Moet ik dan een partitie maken bij de windows installatie?

Laatst bewerkt:
Als je zelf een herstelpartitie wil aanmaken, dan heb je specifieke software nodig. Acronis is daar een hele bekende in, maar dat is betaalde software. Ik zou zo snel niet weten of hier een gratis variant op is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan