windows 7 op nieuwe pc installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

problemenman

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
ik probeer windows 7 op mijn net nieuwe pc te installeren, ik heb de boot priority op cd/dvd drive gezet. vervolgens verlaat ik de bios setup en dat staat er windows is loading files, met eronder een balk van vooruitgang. als deze eenmaal vol is staat er starting windows met eronder in het klein microsoft corporation dit staat er heel erg lang, is dit normaal>? gisteren heb ik hem ruim 2 uur aan laten staan en er gebeurde nog steeds niks. toen heb ik hem maar uitgezet, nadat ik op youtube filmpjes zag dat er na 10 seconden al wat zou moeten gebeuren< is dit zo? had ik langer moeten wachten of klopt er gewoon iets niet.

alvast bedankt

alternate.nl < er zou niks mis mee moeten zijn

het is windows 7 home primium oem nl 64 bit

edit:

dit is wat ik zie:
StartingWindows_30D4F445.png

Laatst bewerkt:
En die nieuwe pc? Ook van Alternate? Zelf gebouwd?
En is de OEM DVD al eerder een keer gebruikt?

nieuwe pc bij alternate besteld en zelf gebouwd, de dvd is nooit eerder gebruikt.

edit:

hier wat specs:

AMD phenom ii x4 965 be
ati hd 5770
4 gig ram
asrock mobo met 785g chipset
500 gig harde schijf
pioneer dvd drive

Laatst bewerkt:
Dat er iets niet klopt is wel duidelijk inderdaad.
Nu nog uitzoeken wat precies.....

Kun je wel in de bios van de pc en wordt alle hardware, met name de harddisk, daar goed herkend en weergegeven?

nou bij boot priority kon ik alleen kiezen uit de dvd drive dus ik weet niet of de hdd daar tussen had moeten staan?

Ik bedoel eigenlijk meer of in de bios de harde schijf herkend wordt

ik ga er nu voor je naar kijken....
ff wachten

trouwens bedankt voor je hulp :thumb:

ik zie nergens wat over een harde schijf....

denk je dat het een goed idee is om het sata kabeltje ergens ander op mijn mobo aan te sluiten?

Inderdaad je harddisk aansluiten op SATA poort 1.

En wel de voeding op de harddisk aangesloten ook?

ik heb mijn hdd op sata 1 en mijn dvd drive op sata 2 aangesloten, de voedingen zitten er ook goed in dus ik ga nu nog een keer proberen windows te installeren

Hoeveel geheugen modules heb je geplaatst?

Als dat er meer dan 1 zijn, haal de andere er dan eens uit en probeer te installeren met 1 geheugen module en de andere na installatie bij te plaatsen

mijn hdd word nog steeds niet herkend, hij is aangesloten op sata 1 en in de bios word deze niet herkend

Ok, dan is in ieder geval duidelijk wat je probleem is.

Kan verkeerd aangesloten zijn, of een defecte kabel, of een defecte harddisk.

Gebruik de kabel van de dvd speler eens een keer om de hdd aan te sluiten. Dan kun je wel niet installeren, maar wel in de bios zien of de hdd dan wel herkend wordt en daarmee een eventueel kabel-probleem uitsluiten.

ik heb mijn hdd op een ander voedingskabeltje aan gesloten. ik was te laat om de bios in tegaan dus ik kijk of hij het nu wel doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan