Windows 7 op nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

poebertje

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Hallo helpers

Zoals jullie kunnen lezen in een andere topic ga ik mijn eigen systeem bouwen.
Nu wordt er in andere topics windows 7 aangeraden.

Nu heb ik een paar vragen?

1) Hoe zet ik windows 7 op mijn nieuwe pc? Eerst via oude downloaden en branden?
2) Hoe lang kun je de testversie gebruiken? Ik heb gelezen in een andere topic over dit onderwerp dat de officiele versie volgend jaar maart uitkomt.
3) Is het wel verstandig om dan nu windows 7 op mijn nieuwe pc te zetten?

Alvast bedankt

De Windows 7 die afgelopen dinsdag is uitgekomen is de Release Candidate, wat betekent dat het OS bijna af is en zo goed als stabiel is:
The term release candidate (RC) refers to a version with potential to be a final product, ready to release unless fatal bugs emerge. In this stage of product stabilization (read QA cycle), all product features have been designed, coded and tested through one or more Beta cycles with no known showstopper-class bug.

Deze is gratis te downloaden via de Windows site. Scroll naar onderen, kies je versie (32/64 bit) en je taal( helaas geen Nederlands). Dan wordt er gevraagd om in te loggen met je Windows Live account, hiervoor zou je eventueel je msn-account voor kunnen gebruiken. Heb je nog geen WL-account, dan kun je die daar ook aanmaken;) Je krijgt een code te zien, waarmee je je Windows 7 kunt activeren, en daarna kun je de .iso file downloaden. Die kun je o.a. branden met ImgBurn.

Deze versie is tot maart 2010 geldig, waarna je computer telkens na 2 uur af zal sluiten. Of je dit erg vindt, is jouw keuze, het is wel weer een jaar verder ;)

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je de RC versie gebruiken t/m met juni. Als ik een pc nu zou bouwen zou ik er ook windows 7 er opzetten. Heb net een laptop voor mijn pa besteld en daar komt ook mooi windows 7 op te draaien.
Je kan de RC gewoon aanvragen bij microsoft site. Dan krijg je een key en een download link. Dan moet je de iso branden en dan kan je hem zo installeren.

@niekfct er is al een onofficiele Nederlandse versie uitgelekt.

Volgens mij kan je de RC versie gebruiken t/m met juni. Als ik een pc nu zou bouwen zou ik er ook windows 7 er opzetten. Heb net een laptop voor mijn pa besteld en daar komt ook mooi windows 7 op te draaien.
Je kan de RC gewoon aanvragen bij microsoft site. Dan krijg je een key en een download link. Dan moet je de iso branden en dan kan je hem zo installeren.

@niekfct er is al een onofficiele Nederlandse versie uitgelekt.

Dus jullie raden aan om gewoon de windows 7 versie er op te zetten?

Ja;)
En dan hem te kopen als hij uit komt;)

Dan ga ik dat gewoon doen:D

Bedankt voor de snelle reacties.

Toch nog een vraagje?

Welke versie kan ik het beste doen 32/64 bit?

Ik heb 4 GB intern geheugen

Laatst bewerkt:
Jep. Gewoon lekker downloaden.
Volgens mij was het ook zo dat Microsoft een gratis update aanbied voor mensen die vanaf Juli een Vista versie aanschaffen..

Maar de RC is inderdaad zo goed als klaar voor release dus zal goed werken, als je genoegen neemt met Engels is het een heel reële optie. Hij is geldig tot juni 2010.

Jep. Gewoon lekker downloaden.
Volgens mij was het ook zo dat Microsoft een gratis update aanbied voor mensen die vanaf Juli een Vista versie aanschaffen..

Maar de RC is inderdaad zo goed als klaar voor release dus zal goed werken, als je genoegen neemt met Engels is het een heel reële optie. Hij is geldig tot juni 2010.

Ja hoor engels is prima.
Heb nu een versie van XP( paradise) in het spaans op mijn laptop.
Heb ik er met mijn neefje in chili ( woont daar) op gezet.
Daar kan ik prima mee werken.
Dus in het engels zal ook prima gaan.

4GB werkgeheugen kan 32 bits niet aan die kan tot 3GB 64 bit dus:)

Jesse

Dit is nog wel een Rc, dus als je op een nieuwe pc een RC zet kan je hem niet updaten naar de RTM (Ready To Manyfacture). Ik zou wachten tot die in de rekken ligt.

Dit is nog wel een Rc, dus als je op een nieuwe pc een RC zet kan je hem niet updaten naar de RTM (Ready To Manyfacture). Ik zou wachten tot die in de rekken ligt.

Maar ik kan toch de versie die volgend jaar uitkomt kopen en er op zetten?
Want anders moet ik eerst nog iets anders kopen terwijl dit er al is..

Wat vinden anderen hiervan?

Gewoon WIndows 7 RC installeren
Als de officielle uitkomt kan je de RC upgraden naar de officielle versie upgraden!

Jesse

Als de officielle uitkomt kan je de RC upgraden naar de officielle versie upgraden!

Jesse
Dat is natuurlijk maar af te wachten.
de Officiele Beta Build 7000 was ook niet zomaar te upgraden naar RC 7100
Dus ik vermoed dat RC 7100 ook niet zomaar te upgraden is naar RTM/Retail

Daarnaast is een upgrade nooit aan te bevelen tussen OS'sen

Dat is natuurlijk maar af te wachten.
de Officiele Beta Build 7000 was ook niet zomaar te upgraden naar RC 7100
Dus ik vermoed dat RC 7100 ook niet zomaar te upgraden is naar RTM/Retail

Daarnaast is een upgrade nooit aan te bevelen tussen OS'sen

Wat raad jij dan aan Ellasar?
De anderen zeggen dat ik gerust de RC kan downloaden en dan volgend jaar de RTM kopen en erop zetten.

Oh ik raad zeker aan om de RC te installeren :)

Maar houd dan rekening met het feit dat je volgend jaar misschien een herinstallatie moet gaan doen :)

Oh ik raad zeker aan om de RC te installeren :)

Maar houd dan rekening met het feit dat je volgend jaar misschien een herinstallatie moet gaan doen :)

Dat is niet erg.
Ik wil graag met deze nieuwste versie van Windows werken dus dat heb ik er wel voor over.
Het is een beetje zonde als je een nieuwe pc bouwt en dan niet de nieuwste windows er op zet als het goed werkt.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan