Windows 7 op oude HPTC1100 Tablet werkt prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.525
Niet zo zeer een vraag, maar een zeer verheugende ervaring die ik door wil geven. Over het algemeen ben ik niet zo snel enthousiast over een nieuwe Windows versie. Vista heb ik bijvoorbeeld er al heel snel weer eraf gegooid, wat een troep is dat, zeker vergeleken met XP. Maar nu heb ik Windows 7 op mijn 6 jaar oude HP TC1100 Tablet notebook gezet en dat werkt fantastisch! Sneller en beter dan met de speciaal voor de Tablet ontworpen Windows XP Tablet uitgave. En dan te weten dat deze Tablet een 1Ghz processor heeft en maar 1G geheugen. De installatie ging heel soepel. Automatisch werden alle drivers gevonden en geïnstalleerd, inclusief die voor het touchscreen en de bijbehorende pen. Dat is behoorlijk uniek. Alleen de driver voor de geïntegreerde Nvidia graphics werd niet gevonden. Daardoor was de scherm opbouw traag. Nvidia heeft voor deze Geforce 420 GO geen Windows 7 driver, maar wel een Vista driver, maar die werkte niet op Windows 7. Tot mijn verbazing werkte de oude XP Tablet uitgave voor de GO 420 wel! De compatibiliteit met XP-software is ook heel goed. Je kan praktisch alle XP-software gewoon draaien onder Windows 7. Kortom: een aanrader.
 
Zeker leuk om te horen. Zo zie je maar dat die Microsoft toch niet zo heel erg lui is om alleen maar het design in Windows 7 te veranderen :D!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan