Windows 7 op virtualisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Hoi,

Ik ben wat aan het spelen met Virtualisatie om het wate beter te leren kennen. Nu heb ik volgend Idee. maar ik weet niet of het mogelijk is.

Ik heb een blanco laptop met VT technologie. Ik wil daar een virtualisatie laag opzetten, XenServer of iets dergelijk. Daar boven op een windows 7 in een VHD formaat of weer iets gelijkaardig.

Kan ik nu mijn laptop opstarten en ook die windows 7 zonder dat ik vanaop een andere computer moet inloggen met een of andere beheer tool en alsnog gewoon kan werken op de VM.

Idee hierachter is dat ik één maal een windows installatie doe en deze op verschillende computers kan zetten zonder dat ik alles opnieuw moet installeren. en dit onafhangelijk van de hardware die er zich onder bevind.

Greets J

Dit zal niet zo makkelijk gaan omdat iedere Windows installatie een eigen SID nummer krijgt. Dit is een uniek nummer wat niet dubbel voor mag komen in een netwerk.

Met behulp van sysprep.exe (Microsoft tool) kun je wel een image maken en deze op verschillende PC's terug zetten. http://support.microsoft.com/kb/162001

Met behulp van Acronise True Image in combinatie met de Universal Restore plugin, kun je zo'n image op verschillende PC's terugzetten. Met Acronis heb ik een image kunnen maken van een AMD PC en deze probleemloos terug kunnen zetten op een Intel PC.

Ik heb nog niet heel veel ervaring met de verschillende virtualisatie programma's maar voor zover ik weet is het niet mogelijk om een virtuele machine automatisch te laten starten en ermee te werken alsof het geen virtuele machine is. Je zult eerst virtualisatielaag te zien krijg en van daaruit heb je de mogelijkheid om je virtuele machine te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan