windows 7 opnieuw geinstalleerd > .doc bestand kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

peteniel

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
28
Hallo Allemaal,

Ik heb mn computer gisteren naar de winkel gebracht, en deze heeft windows 7 opnieuw geinstalleerd waarbij de schijf ook meteen geformatteerd is en alle gegevens wegzijn.

Ik moet per sé een word bestand hebben die op de harde schijf stond!

Welke mogelijkheid kan ik nog proberen om dat bestand in mijn documenten terug te halen?

Alvast heeel erg bedankt!

Groetjes Niels
 
Als je een goede winkel hebt dan heeft die een back-up gemaakt. Dus vragen. Overigens begrijp ik niet dat je dat zelf niet hebt gedaan. Harde schijven kunnen altijd crashen/defect raken. Formatteren kan ook op verschillende manier en ik weet niet of je dat ongedaan kunt maken.
 
Met speciale software kun je kijken of er eventueel nog iets terug te halen is van oude gegevens.
Je zult moeten zoeken naar data recovery software. Niet alles wat je vindt zal ook goed werken EN je hebt beslist kennis van zaken nodig om er goed mee aan de slag te gaan... Bovendien, als het je lukt ben je al snel een paar dagen verder als je pech hebt. Of juist geluk hebt (dat je iig nog wat vindt)...

Om dit soort ellende te voorkomen kun je twee dingen doen:
1. Een backup maken van je belangrijke bestandjes (wat kost een usb stick nog tegenwoordig), en
2. Tijdens of ook na een verse installatie een D: partitie aanmaken voor je gegevens.

Sla nooit, nooit belangrijke gegevens op op de C: schijf want die gaan verloren bij een verse installatie, terwijl alles wat b.v. op een D: schijf staat, gewoon blijft staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan