windows 7 opnieuw installeren. cd speler stuk, geen schone back up

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnieuwelaar

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Lieve mensen wie kan mij helpen?

Ik blijf problemen hebben met mijn laptop dus heb besloten om windows 7 opnieuw te installeren. Ik heb recovery disks maar mijn cd/dvd/blueray speler is stuk dus dat gaat niet werken.
Ik lees het e.e.a. over systeem back up maken via configuratiescherm en deze er op zetten maar ik weet niet of daarmee het probleem wordt verholpen omdat het geen schone installatie zal zijn.

Ik heb wel een product code voor windows.

Kan ik ergens een schone versie van windows 7 service pack 1 downloaden en deze op stick zetten en hem vanaf hier dan opnieuw installeren?

En zo ja, hoe doe je dat dan?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groeten,
Marijn

pc info:
asus g74s
intel core i7 2630QM, 2 ghz
win7 home premium service pack 1
8gb memory
hdd 2x 500gb
64 bit
nvidia geforce 560m 3gb

het is een OEM code gok ik (geen idee wat het is). Deze letters staan in de code en ik kom op 20 tekens ipv de 25 waar om gevraagd wordt bij de website.

correctie van bovenstaande. Bij configuratie scherm krijg ik een OEM code. Op de sticker op mijn laptop staat een andere code met wel 25 tekens

Laatst bewerkt:
Zul je toch eerst een windows 7 installatie DVD/ISO op de kop moeten tikken, mag een oem of retail zijn, en die op een USB stick dienen te zetten met Rufus b.v.
Een ISO kun je met ImgBurn van een DVD maken.

wanneer ik de code invoer krijg ik: fout. de productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeinstalleerd door de fabrikant van het apparaat. neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.

Dit spoor loopt dus dood. wat nu?

ik denk niet dat ik aan een windows 7 iso kom zonder daar weer allerlei illegale praktijken voor te moeten uithalen. is installeren van windows 10 een optie zodat ik daarna vanuit daar een schone installatie kan krijgen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt. Ik heb een herstel participatie gevonden die lijkt te werken. Anders kan ik altijd nog naar Windows 10.

Als mijn pc dadelijk schoon en opnieuw geïnstalleerd is. Kan ik dan een backup op usb maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan