Windows 7 opnieuw installeren zonder schone installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesje4po

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Ik wil Windows 7 (staat er ook op) opnieuw installeren zonder schone installatie, maar dan geef die aan dat alleen vanuit Windows een upgrade installatie kan doen.
Maar hoe kan dit als ik niet kan opstarten met die Windows???
Ik dacht dat het iets met de soort: OEM, Retail, Upgrade te maken heeft???
Ik heb een Home Premium 32bit die bij de PC werd bijgeleverd (is een OEM versie)
En ik heb een Ultimate 32bit (weet niet of dit OEM,Retail, of upgrade is) is gedownload maar gebruik ik wel in combinatie met een legale installatie key die ik via Ebay heb aangekocht.
Met beide lukt het niet.

Laatst bewerkt:
Indien ik het goed begrijp dan had je Windows 7 draaiend, maar nu start het niet meer op. Je hebt een Winows home premium. Heb je daarbij de bijhorende installatie CD? Dan kan je via deze CD opstarten en via de herstelconsole proberen je Windows te herstellen.

Mocht je een recovery partitie hebben of recovery CD's hebben gebrand dan kan je geen nieuwe installatie doen zonder ervoor alles te wissen, wat op een schone installatie neerkomt.

Ultimate 32: past je key bij de vesie, die je hebt?

Verder blijft de vraag, of je van de ultimate 32 wel een CD hebt of niet, en of deze CD een volledig CD of een recovery is...

Hoi,
als ik het goed begrijp wil je gewoon een upgrade doen. Je hoeft ook niet van die Win7 dvd op te starten, je start gewoon je pc op naar het huidige besturingssysteem en dan stop je pas die Win7 dvd in je pc. Van daaruit doe je dan de upgrade.
Maak je vraag wat duidelijker zodat hierover geen misverstanden ontstaan.
Geef zoveel mogelijk relevante info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je pc e/o laptop enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Laatst bewerkt:
Hoi,
als ik het goed begrijp wil je gewoon een upgrade doen. Je hoeft ook niet van die Win7 dvd op te starten, je start gewoon je pc op naar het huidige besturingssysteem en dan stop je pas die Win7 dvd in je pc. Van daaruit doe je dan de upgrade.
Maak je vraag wat duidelijker zodat hierover geen misverstanden ontstaan.

De vraag is juist hoe dit kan als Windows niet meer opstart???

Hoi,
download hier de Win 7 RecoveryDisc (let op de juiste bits-versie) en probeer d.m.v. die disk je systeem gerepareerd te krijgen (start-up repair o.i.d.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan