Windows 7 opstart usb maken zonder installatie dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duijzer

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Beste helpers,

Ik ben op dit moment bezig met het opschonen van mijn acer laptop met windows 7 home premium. Bij aankoop van deze pc heb ik geen installatie DVD gekregen van mijn windows. Ik vroeg me af of het mogelijk is met de bestanden die er op de pc staan (waarschijnlijk in C:\WINDOWS) een bootable USB te maken met een schone versie van windows?

Bij voorbaat dank.

Misschien is het verstandig om te vermelden dat ik dit wil gebruiken om een 'cleane' versie van windows beschikbaar te hebben. Ik wil namelijk gewoon eens in het half jaar al mijn bestanden / programma's verwijderen en beginnen met een schone lei. Het zou dus helemaal fantastisch zijn als ik op de windows die ik bootable ga maken op die usb, ook voorgeinstalleerde drivers heb staan en mijn software van Office.

Laten we echter eerst kijken of postje 1 mogelijk is. Even voor de duidelijkheid: IK GA DEZE METHODE NIET GEBRUIKEN OM MIJN WINDOWS OP EEN ILLEGALE MANIER TE VERSPREIDEN, DIT IS ALLEEN VOOR PERSOONLIJKE DOELEINDEN.

Ik weet niet of het mogelijk is om windows 7 uit je C:\windows map te halen.
Misschien kun je een win7 install CD lenen (kennissen, collegas?), en deze inhoud kopieren op een bootable USB stick, en dan de CD teruggeven,
dan heb je in elk geval een windows 7 die je met je code kan activeren! :)

mvg Bluetooth

Klopt! dat dwas de tutorial die ik vandaaag nog wilde zoeken voor deze post :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan