Windows 7 opstarten lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siggi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2012
Berichten
4
Beste,

Ik heb sinds vorige woensdag een probleem met het opstarten van mijn Asus Eee PC 1215B.

Ik was woensdagavond rustig aan het surfen toen ineens alles bevroor. Ik dacht, geen probleem, even CTRL-ALT-DEL, taakbeheer uitvoeren en de taken die niet reageren be�indigen. Toen ik CTRL-ALT-DEL intoetste gebeurde er niks. Ik dacht, even wachten en heb de netbook aan de kant gezet en hem rustig laten doen. 2 uur later stond deze nog steeds bevroren op hetzelfde scherm.
Heb dan 5sec. op de aan-uit knop geduwd om hem opnieuw op te starten.
Toen begon het pas echt...

Geen mogelijkheid om in veilige modus op te starten, ik kreeg meteen opstartherstel. Dan geklikt op "Restore your computer using a system image that you created earlier." Die is gemaakt geweest toen ik de netbook net had, evenals een backup op een aparte partitie.

Na even zoeken kwam het bericht dat geen image bestand kon gevonden worden...

Dan gekozen voor system recovery options. Startup Repair geprobeerd, die kon geen problemen vinden. System Restore geprobeerd en toen kreeg ik de volgende melding: "To use system restore, you must specify which windows installation to restore, restart this computer, select an operating system and than select system restore" Geprobeerd, maar kan nergens een windows installatie vinden.

Dan gekozen voor windows memory diagnostic. Ik keeg de volgende melding: "Windows cannot check for memory problems. An error is preventing windows from checking for memory problems during startup"

Zat dan al behoorlijk met de handen in het haar. Kon ook nog voor Command Prompt kiezen maar daar blijf ik liever uit aangezien ik daar niet zoveel van ken.

Na enkele keren nogmaals te proberen maar eens voor de optie "load drivers" gekozen in het scherm waar ik ook kon kiezen het laden van die system image en voor de system recovery options.
Daar kon ik zien dat mijn Local disc (C:) blijkbaar geen ruimte beschikbaar heeft en dat Local disc (D:) Helemaal leeg was terwijl die normaal voor bijna de helft gevuld was!
Ook was er nog een 3de harde schijf Boot (X:). Ik heb een foto gemaakt van dit scherm:
DSC_0244.jpg


Die Boot (X:) schijf heb ik vroeger nog nooit gezien. Verder dan system recovery options geraak ik dus niet. Is er iemand die dit probleem kent of me hier mee verder kan helpen? Ik zou jullie zo dankbaar zijn!
Heb ook al geprobeerd de netbook op te starten met een opstart cd maar ook dit was helaas zonder succes.

Mvg,
Siggi
 
Probeer eens toch via command prompt het volgende commando:
CHKDSK C:

Daarmee controleert hij de harde schijf op fouten.
 
Probeer eerst de PC nog eens gewoon op te starten zonder Opstartherstel, voor zover ik kon lezen had je dat nog niet geprobeerd.
 
Die boot(x) schijf wordt tijdelijk aangemaakt, omdat je op deze manier opgestart bent.
 
Gewoon opstarten lukt niet, hij gaat telkens automatisch terug naar opstartherstel.
Als ik de CHKDSK C: uitvoer blijft hij hangen op 57%. Hij gaat geen stap verder.

Zijn er andere oplossingen? De bestanden die er op staan zijn niet van levensbelang, heb alles op een externe harde schijf staan als back-up. Dus als de gegevens verloren gaan is het nog niet zo erg.
Alleszins al bedankt voor de hulp
 
Als hij blijft hangen, probeer dan
CHKDSK C: /r /p

Hij zou dan door moeten gaan en het repareren en errors negeren.

Succes!
 
De CHKDSK C: /r /p blijft altijd hangen op 15% helaas...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan