windows 7 opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wout1977

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
ik heb per ongeluk met het programma bcd het opstart van windows 7 verwijderd en ook die van windows xp, ik heb geen opstart diskette

ik had windows 7 over xp gezet en kreeg steeds in opstartbeheer dat ik kon kiezen welke van de 2 moest worden opgestart.

dus wou ik de opstart boot van xp verwijderen maar verwijderde ze perongeluk allebei.
nu start windows 7 niet meer op en blijft ie in het opstart beheer hangen.

weet er iemand raad hoe ik windows 7 weer opstart.

leg je dvd van win 7 in je speler.
herstart je pc en zorg dat je vanaf je 7 dvd.
kies dan voor de herstel optie in plaats van installatie.
volg de instructie op het scherm.
als reparatie is geslaagd zou op zijn minst win 7 weer starten.

ik hab hem gedown load omdat ik alleen een cd speler had op die pc

dus de cd erin gaat niet

Je schrijft dat je geen opstartdiskette hebt. Dit betekent dat je dus nog wel een fdd aan boord hebt en dát betekent weer dat je op de ouderwetse DOS methode op een willekeurige machine een bootfile binnen bijv. het kladblok kunt maken en deze daarna kunt kopiëren naar de C schijf van je machine. Daarna werkt alles weer naar behoren.

Een Floppy Disk Drive. Jij hebt het over een opstartdiskette en daaruit leid ik af dat er een fdd aan boord is. Die bootfile is denk ik redelijk eenvoudig op het w w w te vinden, net zoals er vele voorbeelden van een Vista / XP bootfile te vinden zijn.

kan ik die ook op cd branden op mijn andere pc heb ik geen fdd

ik kan geen bootfile vinden van windows 7

Nee, dat gaat niet werken, tenzij je er een bootable DVD van maakt, maar dan wordt het allemaal weer wat ingewikkelder.
Je probleemmachine heeft een fdd, er zal neem ik aan vast wel iemand in de kennissen of vriendenkring zijn die nog een fdd heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan