Windows 7 opstartherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lhjlu

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
102
Hallo best forumleden,

Mijn laptop liep gisteravond helemaal vast, ik kon nog op opnieuw opstarten drukken, dat deed hij gelukkig, maar nu kwam er een probleem. hij opende een automatische opstartherstel. Deze duurde ong. een half uur of korter, die kon de problemen niet verhelpen, dus sloot ie de laptop af. Nu had ik hem gisteravond om 9 uur opnieuw opgestart, toen kon ik kiezen tussen normaal opstarten, of opstartherstel(aanbevolen). Ik heb toen opstartherstel gekozen, en nu is dat opstartherstel al weer 20 uur bezig, dit lijkt mij niet normaal, ik kan het opstartherstel niet meer annuleren, hij geeft dan aan dat hij aan het herstellen is.

Wie heeft hier een oplossing voor, ik gebruik mijn laptop intensief, en wordt dus erg belemmert door dit probleem, Bij voorbaat dank!

Groeten
Luuk
 
Dat duidt op een harde schijf probleem. Indien je geluk hebt, dan kan je de harde schijf weer herstellen zonder gegevensverlies. Met minder geluk moet je Windows schoon installeren en je bent alle gegevens kwijt. En heb je pech dan moet je de harde schijf vervangen.

In het geluks geval zal je een opstart CD nodig hebben met een linux live CD zoals knoppix of ubuntu. Voor geval 2 heb je je Windows DVD nodig, en in geval 3 moet je eerst winkelen.
 
Bedankt voor je antwoord! Ik had al ubuntu op een cd'tje gebrand, nu geeft hij het volgende aan:
"Smart Failure Predicted on Harddisk Hitachi HTS545032B9A300-(S1)
Warning:Inmediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure maybe be imminent.
Press F1 to continue "
wat moet ik doen om te voorkomen dat al mijn data weg is?
 
In goed Nederlands betekent dat, dat je harde schijf aan het einde is. Nu kan je vermoedelijk nog voordat je gegevensverlies lijdt de oude harde schijf klonen naar een nieuwe harde schijf. Doe je dat niet, dan zal naar verloop van tijd gegevensverlies optreden. Niemand kan voorspellen of dat dan morgen, volgende week, of volgende maand is.

Een harde schijf houdt statistieke gegevens bij, die via het SMART protocol kunnen worden gelezen.

Het alternatief voor het niet vervangen van de harde schijf zal zijn iedere dag een backup naar een ander schijf te schrijven. Persoonlijk vindt ik schijf kloonen handiger.

Je kan natuurlijk ook Windows schoon op de nieuwe schijf installeren en dan gegevens van de oude schijf naar de nieuwe schijf kopieëren.
 
Dat klonen van je data kan je doen, als je de Laptop hardeschrijf, tijdelijk als tweede hardeschrijf gebruikt in een laptop.

Dan is het een kwestie van knippen en plakken.
Wel zou je op het begin de partities niet kunnen openen door dubbelklik. Maar dan klik je op rechtermuisknop op een partitie en dan op openen. (Lijkt wel een soort van bug.....)
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt allemaal, ik kon windows dus niet openen, heb dus een live-cd van ubuntu gemaakt, en in bios gezorgd dat die de cd startte ipv windows, dit is gelukt op dit moment is hij alle 230 GB aan dat op een externe schijf aan het zetten, dit ging eerst vrij snel, maar nu op ong. 130 Gb gaat het nog maar 2,3MB/s geeft dit aan dat mijn schijf bijna "dood" is?
 
Dat kan het betekenen. Een ander optie is een heel erg gefragmenteerd harde schijf.
 
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, want ik heb mijn harde schijf meerdere malen gedefragmenteerd
 
Dan zal ik aan het beginnende overlijden van de harde schijf denken.

Jen kan ook nog proberen een drive fitness tool van de fabricant van de harde schijf te downloaden en de schijf te testen. Maar indien de schijf aan het overlijden is, dan is dat process onomkeerbaar.
 
Laatst bewerkt:
Hij is nu nog aan het backuppen, intussen heeft mijn touchpad het begeven, en is hij heel erg heet geworden, hij staat nu al ong. 3 dagen non-stop aan, hopen dat hij alles goed backupped en dan moet ik maar een nieuw computer kopen, of proberen met een andere harde schijf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan