Windows 7 Optiplex 745 Upgraden naar Gaming pc?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo.

Wij hebben de Optiplex 745 op onze zolder staan. Compleet met beeldscherm,toetsenbord,muis en kast uiteraard.
Nu zat ik dus te denken.. wat nou als ik dit systeem kan upgraden naar een gaming pc.

huidige Specs:

Fabrikant: Dell
Processor: Intel Code 2CPU 6300 @1.86GHZ 1.86GHZ
Geinstaleerd geheugen: 2GB
Type: 64 bit systeem
OS: Microsoft Windows 7 Professional Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Video Kaart: Radeon X1300/X1550 Series (Microsoft Corporation - WDDM)
Pixel Shader version 3.0
Hardware T&L Heb ik
Dedicated Video ram; 128mb
Geluidskaart: SoundMAX Integrated Digital HD Audio Driver
En 50gb totaal geheugen met een externa schijf van 1TB

Dus.
Weet iemand wat ik het beste kan vervangen en toevoegen voor een goede gaming pc die meeste games vlot en goed kan draaien(ook de nieuwste) en misschien ook iets van de kosten?

Ik heb nog geen ervaring in het verbouwen van een computer dus dit is compleet nieuw voor mij.

Groeten Tom

opzich is jou pc best wel goed,
wat voor games wil je er op gaan spelen?
lichte of zware games?

en als je niet veel van verbouwen in een computer weet is dit ook geen goed idee
weet je bijvoorbeeld de RAM-kaarten te vinden en de videokaart en processor?

Het grote probleem is het moederbord. Dat is een BTX moederbord en die worden tegenwoordig niet meer gemaakt. Ook support je case geen ander moederbord form-factors.
Je zit dus vast aan dit moederbord als je besluit deze case te houden.
Je RAM is DDR2, en kan max 4gb op 800mhz en 8gb op 667mhz.
Ik denk het enige wat je kan is de harde schijf, optische drive en (misschien) de voeding.

Welke van deze onderstaande 745's heb jij trouwens?
DO-745.png

Ik ga weer eens heel erg flauw doen hoor:

Dus.
Weet iemand wat ik het beste kan vervangen en toevoegen voor een goede gaming pc die meeste games vlot en goed kan draaien(ook de nieuwste) en misschien ook iets van de kosten?

Alles.

=== uitleg ===

Het enige wat nog "goed" is aan deze pc is windows 7, oude slome videokaart, oud sloom geheugen, en een oude processor.
Zoals eerder vermeld door diderik0529 heb je ook een btx kast en daar past een normaal atx moederbord niet in.
Aangezien de pc die er nu is niet krachtig is verwacht ik dat er een slechte en zwakke voeding inzit.

Ik heb nog geen ervaring in het verbouwen van een computer dus dit is compleet nieuw voor mij.

Ik weet niet hoe je engels is maar deze 41 minute durende tutorial is erg goed: http://www.youtube.com/watch?v=roFb3TNePIg

[edit]
een goede gaming pc die meeste games vlot en goed kan draaien(ook de nieuwste)

wat versta jij onder "de meeste games" , "vlot", en "nieuwste"?
Moeten we hiervan dan uitgaan van: alle games eigenlijk, vlot = 60fps +(of 30fps?) , en nieuwste is recente titels? (of toekomsttitels?)
[/edit]

Laatst bewerkt:
BTX is eigenlijk niks anders dan een ondersteboven hangend ATX moederbord...

dit is echter wel een kleine behuizing en hier passen dus geen game kaartjes in ook de voeding is veelte zwak

Laatst bewerkt:
Voor zover het nog niet duidelijk was: dit plan kan je beter uit je hoofd laten. Je moet feitelijk alles vervangen en er passen geen normale moederborden in deze behuizing. Als je een gamepc wil, zal je gewoon vanaf nieuw moeten beginnen.

Bedankt iedereen.
Ik begrijp het al en ik kan beter vanaf 0 beginnen aangezien deze te weinig mogelijkheden heeft.

Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden!

Als je vanaf 0 wil beginnen is dit opzich wel een leuk pc'tje.
Als je een hoger budget hebt kun je nog dingen in dit lijstje veranderen.

Laatst bewerkt:
Waarom zeggen mensen dat het een goede PC is?! Je kan beter helemaal vanaf het begin beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan