Windows 7 partitie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
344
Ik heb hier een acer laptop en daar wil ik 2 partitie's op 1 om windows op te installeren een een extra voor wat data. maar nu komt het probleem er staan 2 partities op OEM gereserveerd eentje van 30 gb en eentje van 3.5 gb (geen idee waarvoor die 30 gb is die 3.5 zou vista vast opstaan) en bij het installeren van windows 7 word er nog een partitie gemaakt van 100 mb om alles goed te laten werken.

nu heb je het vast al door ik zit nu op 5 partities en 4 is het maximum is er een simpele manier om dit op te lossen dat die bijvoorbeeld die OEM verbergt of iets dergelijks. of zit er niets anders op dan gewoon 1 partitie te hebben waar alles op staat?

hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegt ik heb nu geen tijd om het na te lezen sorry voor fouten en met leestekens enzo :)

mvg,

kevin10
 
Waarschijnlijk is 1 van die twee standaard partities een recovery partitie.
Als je kan ontdekken welke van de twee de recovery is, en je hebt bij installatie van de pc een recovery CD/DVD gemaakt(en raakt die niet kwijt) kan je rustig de recovery partitie verwijderen.
Ik raad niet aan de partitie te verwijderen als je geen recovery CD/DVD hebt gemaakt!
 
ik heb een recovery gemaakt en ik dacht er vanmiddag ook aan om wat te verwijderen maar toen las ik iets over garantie dat die niet meer geld als je zoon partitie verwijderd ik vond het beetje raar maarja.

maar waarom maken ze eigen 2 partitie's OEM 30 gb en 3.5 gb
ik begin er nu eigelijk ook aan te twijvelen waar de backup nou op zou staan want ik was voor de recovery totaal 3 dvd's nodig dus ik neem aan dat die op de 30 gb partitie staat maar wat zou er dan op de 3.5 gb partitie staan?
ze zijn allebij EISA in het opslagbeheer (of hoe dat heet in windows) dus erin kijken lukt ook niet echt.

iniedergeval bedankt voor je snelle reactie ik verwijder die 30 gb partitie wel en probeer later wel uit te zoeken wat op de 3.5 gb partitie staat:thumb:

mvg,

kevin10


EDIT: Ik kan dus die partitie niet verwijderen in windows zelf heb ik 1 optie en dat is HELP en bij de installie van windows 7 en windows vista staan die partitie's er niet.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik zo laat pas weer reageer.
Zelf had ik op mijn oude laptop(XP) ook zon recovery partitie, vandaar dat ik ervan wist, ik gebruikte het programma EASEUS Partition Master, daar werkte het bij mij mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan