windows 7 pc start niet op??? CD-ROM Boot Priority ..No Medium

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Pc wilt weeral niet meer opstarten,

telkens wnnr datk wil opstarten komt er op het scherm het volgende:

CD-ROM Boot Priority ..No Medium
Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_

de F8 manier werkt ook niet, en heb hem wss al 100x opnieuw opgestart, blijft hetzelfde...

Wat moet ik doen?

Hoi,
het bericht geeft aan dat in je Bios je bootvolgorde verkeerd is ingesteld,alhoewel bij geen medium zou hij gewoon moeten doorstarten van je harde schijf (indien in het Bios ingesteld)
Ga naar je Bios (meestal F2 trommelen tijdens opstarten) en stel de juiste bootpriority/bootsequence in.
Geef ff aan welke pc/laptop je hebt (merk/type e/o modelnr.).
Succes.
Edit: handleiding Bios (Eng)
De meest gangbare bootvolgorde is:
1 Harde schijf (HDD), aangeduid met de naam van je harde schijf
2 Cd of Dvd-rom station
3 Usb
4 Network o.i.d.

Laatst bewerkt:
Hoi,
het bericht geeft aan dat in je Bios je bootvolgorde verkeerd is ingesteld,alhoewel bij geen medium zou hij gewoon moeten doorstarten van je harde schijf (indien in het Bios ingesteld)
Ga naar je Bios (meestal F2 trommelen tijdens opstarten) en stel de juiste bootpriority/bootsequence in.
Geef ff aan welke pc/laptop je hebt (merk/type e/o modelnr.).
Succes.
Edit: handleiding Bios (Eng)
De meest gangbare bootvolgorde is:
1 Harde schijf (HDD), aangeduid met de naam van je harde schijf
2 Cd of Dvd-rom station
3 Usb
4 Network o.i.d.

persoonlijk zou ik 1 en 2 wisselen, dan maak je meer kans als er een opstartprobleem is.

tijdelijke oplossing

zelf heb ik ook het probleem ik ben met een tijdelijke oplossing gekomen .
ik heb zelf een alienware je moet om verder te kunnen gaan bij het bootmenu wezen om je bios instellingen te veranderen heeft waarschijnlijk niet veel zin ik heb dat zelf ook geprobeerd maaar ik bleef de foutmelding krijgen ik heb nog niet een oplossing ervoor gevonden maar ik weet dat je gewoon kunt opstarten via het bootmenu bij mij is dat F12 maar dat kan verschillen je kunt zien welke knop het is in het eerste opstartscherm ik hoop dat dit genoeg info is en dat je er wat aan heb veeel succes

mvg,:cool::cool:

@zdltamme:Topic is uit december 2010 en derhalve niet aktueel meer.Oude topics mogen met rust gelaten worden.Deze voorzie ik nu maar van een slotje.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan