Windows 7 probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

suz22

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2014
Berichten
15
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik loop tegen het volgende probleem op.
Ik heb sinds maart 2014 Windows 7 pro geïnstalleerd, en ik heb het idee dat sinds die tijd mijn downloads niet goed zijn.
Wanneer ik een film / aflevering wil kijken op de TV (ex HD via USB van TV) dan komt het geregeld voor dat het ineens stopt en bij het begin begint of met de volgende aflevering begint
Ik kan dan wel weer kijken maar moet dan eerst verder spoelen tot na het gedeelte waar de serie of film is gestopt
Oudere afleveringen/films die van voor 20 maart hebben hier geen last van.

Kan het zijn dat er tocht iets verkeert is gegaan tijdens de installatie ?

Ik had de C schijf eerst gedeeld (in XP) als C en D schijf, deze is nu weer samen gevoegd tot 1 schijf van tevoren eerst alles verwijdert en geformatteerd daarna win 7 erop gezet.
Wat er verkeerd gegaan kan zijn ??
zal anders laptop weer opnieuw installeren misschien dat het helpt.
of als er en ander idee is

Nog een ander probleem.
Ook heb ik geregeld last dat mijn beeldscherm van de laptop even op zwart gaat, [ik krijg dan de melding dat mijn stuurprogramma niet heeft gewerkt. en hertsteld is van een ernstige fout].

Andere driver is er niet via de site van (DELL) is alles binnen gehaald.
Een vriend van mij heeft de zelfde laptop en dus ook zelfde drivers enz. maar heeft daar totaal geen last van

Misschien dat jullie een Idee hebben.

Alvast bedankt
 
geregeld last dat mijn beeldscherm van de laptop even op zwart gaat
Dit gebeurt soms bij het aansluiten van een extern display (tv, monitor, enz). Je kunt de laatste driver van de website van de fabrikant halen. Dit is meestal nVidia (GeForce), AMD (ATI Radeon) of Intel (HDx000 serie).

Ik zou in zo'n situatie met een raar Windows probleem al mijn eigen bestanden op een usb hd zetten en dan Windows opnieuw installeren waarbij je tijdens de setup kiest voor formatteren. Dan heb je in ieder geval een schone installatie. Installeer drivers in de volgorde: chippset, netwerk, video, audio, overige...
 
hallo Bron,
bedankt voor de reactie.
ik sluit verder niets aan op mijn laptop. geen extern display (tv, monitor, enz)
wanneer ik film/serie kijk dan doe ik dat met een externe hd die ik op de usb ingan van mijn tv aansluit.
dat wat stopt met afspelen wat ik na de win7 installatie heb gedownload, alles wat k met xp had gedaan speeld probleemloos af.

wat het installeren betreft, ik heb voor de installatie eerst geformatteerd daarna win7 geïnstalleerd en alle drivers van de site van dell gehaald,
heb ook hun tool gebruikt voor de nieuwste drivers
 
last dat mijn beeldscherm van de laptop even op zwart gaat
Bij Dell modellen die niet meer worden verkocht zullen de meeste drivers niet geupdate worden. Als de grafische chip nog wel wordt verkocht dan zal de fabrikant van de grafische chip de driver wel updaten. Dus het is raadzaam de nieuwste driver bij de fabrikant te downloaden. Eerst oude videodriver verwijderen, dan reboot, dan nieuwe installeren, dan weer reboot. Bij Intel graphics zal soms de chipset driver geupdate moeten worden.

Wanneer ik een film / aflevering wil kijken op de TV (ex HD via USB van TV) dan komt het geregeld voor dat het ineens stopt
Als de tv internet heeft dan kan het zijn dat de tv een software update heeft gehad. Natuurlijk kan de uploader slechte bestanden hebben geupload. Het beste kun je een usb hd (geen stick) nemen, maar dat doe je al. De usb hd werkt het best met ntfs (als de tv dit ondersteunt). Fat32 heeft namelijk totaal geen foutcorrectie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bron.
Volgens de site van de grafische kaart heb ik de nieuwste driver.
Verder is mijn schijf NTFS geformatteerd, dat is het probleem niet.
Het gaat er om dat alle downloads (film of serie) na dat ik mijn laptop heb voorzien van win7 niet goed afspeeld alles wat op de schijf staat/stond van voor wind7 (was toen winXP ) werkt gewoon zonder problemen.
Heb op andere PC nu ook WIN7 geïnstalleerd en wat ik daarvan op de zelfde schijf zet speeld zonder problemen af op mijn TV.
Ik heb toch het idee dat er iets niet goed is gegaan tijdens de inst van Win7 op de laptop of de hd schijf van de laptop is niet helemaal goed
Verder wat de update van de TV dat heeft geen invloed op mijn Externe schijf
 
Hallo TheKnight.
Bedankt voor je reactie, ik had dat idee ook dat de installatie van win7 niet helemaal goed is gegaan.
Zal deze een keer overnieuw doen.

Snap alleen deze zin niet (Ok, ik complimenteer je met het consequent volvoeren van het verkeerd spellen)
 
Helemaal met TheNight eens. Zoals ik boven al zei "... Ik zou in zo'n situatie met een raar Windows probleem al mijn eigen bestanden op een usb hd zetten en dan Windows opnieuw installeren ..."
 
Bron en TheKnight
Ik ga de Laptop opnieuw installeren, staat niet veel belangrijks op.
kan de programma's die er op staan zo weer installeren.

Bedankt voor jullie info/hulp.

Als het zover is zal ik laten weten wat het resultaat is geweest van de nieuwe installatie

:cool:
 
Hallo.
Bij deze een update.:(

Ik heb de laptop opnieuw geïnstalleerd met een andere originele dvd van win7.
Helaas blijft het probleem beeldscherm gaat nog wel eens uit en het gene wat ik heb gedownload blijft haperen / stopt wanneer ik deze via de USB van de TV kijk door middel van een ext HDD.
Tijdens de installatie zijn alle drivers netjes geïnstalleerd en zouden er geen fouten moeten zijn in de installatie.

Ik geef het op, dan maar gewoon XP er weer op weet het anders ook niet, of een nieuwe laptop.:confused:

Als ik Windows XP weer installeer krijg ik dan nog wel de laatste updates die er zijn gemaakt of helemaal niets meer ??

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en tips :thumb:
 
Laatst bewerkt:
IK ben nu aan het proberen om Windows 7 te installeren op een andere laptop maar loop tegen het volgende probleem aan.
1 als ik via dvd installeer blijft deze hangen bij Windows-bestanden uitpakken 3% heef de hele nacht aangestaan en bleef op 3% staan
Nu heb ik een USB stick gebruikt en deze met Windows 7 download programma voor USB DVD geschikt gemaakt om van USB stick te installeren
Dit gaat goed tot dat deze komt bij Installatie voltooien daar blijf het bij en gaat niet verder, ook het even tussen door afsluiten en weer opstartn gaat niet helemaal lekker.
Het is een Fijitsu Siemens Laptop Amilo.
Heeft voorheen Vista opgestaan en heeft 2 GB aan geheugen en 120 GB harde schijf.

Is er iemand die enig Idee heeft wat hier het probleem is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan