Windows 7 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel9

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2013
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem met Windows 7 op mijn laptop. Ik deed een USB stick in mijn PC (staan wat films en dergelijke op) en toen kreeg ik opeens te horen dat mijn versie van Windows niet legitiem is (dit is hij overigens wel). Toen dacht ik dat ik het best mijn PC even opnieuw kon opstarten en toen zei hij dat er een fout was en dat ik twee keuzes had: Windows Startup Repair starten of Windows normaal starten. De eerste keer heb ik voor Windows Startup Repair gekozen. Dit duurde erg lang en er gebeurde maar niets, toen afgebroken. Daarna heb ik gekozen voor Windows normaal starten, dan kom ik gewoon op mijn bureaublad, zo zichtbaar geen problemen. Ik dacht toen dat ik een systeemherstel kon uitvoeren, maar deze werkt niet. Kan er ook maar een vinden, terwijl in de map C:\Windows\Logs\SystemRestore er toch meerdere staan.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Michiel

De stick checken gaf niets. Hele pc gelijk maar gedaan, ook niets.

Hij geeft nog steeds die 2 keuzes bij opstarten. Die startup repair geeft aan dat hij het probleem niet kan verhelpen. Bij Windows normaal starten merk ik geen problemen?

Als je de computer gewoon normaal afsluit, dan geeft hij nog steeds die 2 keuzes bij opstarten?

Hoi,

Ja maar die 2 keuzes verschijnen alleen wanneer de computer niet goed is afgesloten (via de knop, of stroomuitval o.i.d) Maar als je gewoon normaal afsluit (Start > Afsluiten) en dan weer opstart, dan zouden die opties niet moeten verschijnen. Dan zou hij gewoon in 1x horen te starten.

Misschien een Checkdisk laten lopen? Want een Startup Repair afbreken is vaak ook niet lekker voor een systeem.

Ik hoef de startup repair niet te onderbreken en de pc kan ik ook normaal afsluiten. Ik krijg dan toch de opties. Wat is een checkdisk?

Dat is een algehele schijfcontrole die je door Windows kunt laten uitvoeren.

Ik heb jullie hulp voor een laatste keer (hopelijk) nodig. Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, geen problemen verder. Ik wist dat mijn en C schijf gewist / leeggemaakt zou worden en dat dit gevolgen had voor de D schijf (waar alles op geïnstalleerd staat) maar nu kan ik sommige programma's nog wel openen, sommige ook niet maar ik kan ze ook niet verwijderen (via configuratiescherm, programma's en onderdelen). Nu krijg ik Avira Antivir bijvoorbeeld ook niet werkzaam, kan hem wel openen maar verder doet ie niet veel. Dacht hem even te herinstalleren maar dat kan dus niet...

Hoe krijg ik mijn programma's in het Programma's en onderdelen scherm terug of kan dit niet? Als dit niet kan, moet ik dan de D schijf ook maar reseten?

Alvast bedankt,
Michiel

Installeer altijd programma's op C: en niet op D:
De dataschijf gebruik je voor foto's,documenten video's, mails, contactpersonen e.d. en niet om progs te installeren.
Kijk op D: of je de uninstallers vind van je programma's, die staan normaliter in de installatiemap die op C: hoort te staan maar wellicht staan ze op D:?
Verwijder anders handmatig de progs die niet meer willen opstarten op D: en laat ccleaner het register opschonen.
Installeer de progs opnieuw maar nu gewoon op C:

Laatst bewerkt:
Er _zijn_ wel programma's die dat voor je (beweren te) doen.. maar het is allemaal niet zo simpel... ok - programma files verplaatsen.. dan de shortcuts/links.. de directe pathnames in de registry... andere registry references.... GUIDs... misschien nog location reference in .ini files... binary references... nou ja - het is voor non-simpele programma's nogal bewerkelijk...

zo uit mn hoofd had PCTools vroeger zoiets... System Mechanic... COA2... maar geen enkel programma doet dat, *per definitie bijna* perfect...

Wat je kan proberen is voortaan zoveel mogelijk portable programma's / versie te gebruiken.. (of zelfs grof geweld, aparte VMs ofzo)? maar dat is niet altijd mogelijk (of werkbaar), en heb je nu niets aan.

Wat ik bij eigen systemen nog wel eens doe (niet bij anderen, daar kan je niet klooien) is om gewoon de files naar je andere drive te verplaatsen, en dan de orgiginele directory/ies te linken naar de nieuwe..
staan ze toch op je nieuwe disk, en de meeste programma's volgen gewoon de links als ze per ongeluk nog een "oude"/koude reference hadden... daar kunnen wat issues mee zijn (multiple zichtbaarheid, rechten/permissies, searchmasks, ...) - maar meestal gaat dat goed...

zeker op een systeem wat niet echt het eeuwige leven heeft (mn eigen systemen wisselen nog wel eens) spaart het veel gedoe/tijd..

Zoals altijd, YMMV..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan