Windows 7 Professional Domein aanmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik heb een windows XP machine vervangen door een nieuwe windows 7 machine en deze ook in het domein gezet.
Op zich werkt alles, alleen wil ik eigenlijk hetzelfde loginvenster terug als bij XP, dus waar je gebruikersnaam en wachtwoord moet intikken.
Nu krijg ik eerst het scherm met de laatste gebruiker al vast er in en kan ik alleen het wachtwoord ingeven.
Voor een andere gebruiker moet ik dan vervolgens eerst op het icoon "andere gebruiker" klikken, waarna ik een rij krijg met gebruikers en daar nogmaals op "andere gebruiker" moet klikken voordat ik het vertrouwde loginscherm krijg.

Omdat er op de pc constant wisselende gebruikers inloggen, wil ik dus niet dat hij de laatste gebruiker onthoudt, maar direct vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord in te tikken.

Is dit mogelijk? Ik heb al gekeken bij gebruikersbeheer, maar kom daar niet meer de optie tegen die xp had waarbij je geen icons kreeg maar meteen je naam moest intikken.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Het moet wel mogelijk zijn, want op onze school is dit ook van Windows xp naar 7 gegaan, en het werkt wel.

Meerdere mogelijkheden.
2 worden getoond in deze video en in deze
a. Via ingreep in registry op de client-computer zelf
b. Via een Group Policy op de client-computer zelf (maar die is ook domeinbreed toe te passen, via Group Policy Management Console). [Dit beschreef dannywillem ook zojuist.]

Nog een paar extra verfijningsopties zijn hier genoemd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Precies wat ik zocht. Top! :thumb:

Bedankt voor de snelle reacties.

Mooi dat het is wat je zocht.

Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Mooi dat het is wat je zocht.

Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Bij deze. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan