Windows 7 professional omzetten naar Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Ik heb Windows 7 professional engelse versie op een desktop geinstalleerd.Nu wilde ik deze van de engelse versie naar de nederlandse versie omzetten. Echter, bij nader inzien is deze taalomzetting niet mogelijk voor de Windows 7 professional versie, maar blijkbaar alleen voor de Ultimate of de Enterprise.

Nu vroeg ik me af of er misschien een mogelijkheid is om de huidige Win 7 -professional versie om te zetten naar een Ultimate of Enterprise ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Bijvoorbaat dank.
 
zal niet werken, tenzij met een clean install van de gewenste win 7 versie.
 
Vlgs. mij zijn er een paar mogelijkheden:
a. Zover ik weet kun je een Prof versie omzetten naar een Ultimate versie (NIET Enterprise) via Upgrade Anytime. Andere mogelijkheid dan dat zie ik niet (tenzij clean install waar de jean het al over had).
b. Je zou Vistalizator kunnen proberen om alsnog taalpakketten te kunnen installeren, ook in de Prof versie. Zelf geen ervaring mee, overigens.
Dan zijn de language packs daar hier gelinkt, gebruik de juiste keuze in het linker deelvenster
MUI for Windows 7 32 RTM
MUI for Windows 7 32 SP1
MUI for Windows 7 64 RTM
MUI for Windows 7 64 SP1
[Met de RTM versie is W7 zónder SP1 bedoeld.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
via upgrade anytime moet je imho eerst een geldige key kopen om over te schakelen ...
 
@de jean: Klopt helemaal. Meer kans (tenminste: Zonder additionele kosten) om Vistalizator te proberen, lijkt me.
Zou mij niet verbazen als er helemaal geen legitieme licentie-code voor W7 Prof ENG gebruikt wordt. Per slot was het, in het algemeen, al veel handiger geweest als de TS een W7 Prof NL licentie-code had gekocht en direct de juiste versie (=W7 NL) had geïnstalleerd.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
[Met dank aan Modag's tip in deze discussiedraad]

Lijkt me dat je sowieso een licentiecode voor Ultimate moet hebben om te kunnen upgraden naar die versie.
Mogelijk kan dan deze link zorgen voor installatie-disk/memory-stick die voor een in-place upgrade gebruikt kan worden danwel clean install van W7 Ultimate. [Upgrade natuurlijk het meest interessant voor de vragensteller.]

Voor de Enterprise versie moet een andere link gebruikt worden om de installatie-media te kunnen downloaden. Staat ook in de link van hierboven, maar is deze link, waar je moet inloggen met de login voor je Volume-license beheer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan