Windows 7 Professional op een netbook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

toonlips

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
Heb jij ervaring met MS Windows 7 Professional Upgrade (32-bits) (MT) NL op een netbook (hp mini w7 starter 2GB intern)?
Laat het me weten.
bvd
Groet
Tlips

upgrade is niet veel meer dan een omweg naar een installatie maar je laptop heeft starter met een reden waarscheinlijk is hij anders een heeeeeeeeel stuk langzamer als je er een hogere versie van windows op zet

Weet je de specificaties van je netbook? Als je je processorsnelheid weet, het beschikbare RAM geheugen en welke videokaart je hebt, kunnen we hier bepalen hoe groot de kans is dat Windows 7 Professional goed op je netbook draait... :thumb:

Succes!

Marco4

En windows 7 prof vergt meer systeem eisen, ik zou zowiezo windows 7 32 bits pakken.

De systeem eisen voor de 7 versies, ik betwijfel dat dat grafische kaartje dat dat aan kan, maar hier zijn ze dan:
Als u Windows 7 wilt installeren op uw computer, hebt u het volgende nodig:

*

1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor
*

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)
*

16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)
*

Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

Ben het wel eens met marco4:

Weet je de specificaties van je netbook? Als je je processorsnelheid weet, het beschikbare RAM geheugen en welke videokaart je hebt, kunnen we hier bepalen hoe groot de kans is dat Windows 7 Professional goed op je netbook draait...:thumb:

Succes!

Marco4

Laatst bewerkt:
Als je het lijstje van Nicj56 gebruikt en die vergelijkt met de specificaties van jouw netbook, weet je of het gaat lukken. Als het niet veel overhoudt, zou ik het je toch afraden, omdat het al gauw traag gaat.

Laatst bewerkt:
Wat marco4 zegt is waar ik heb zelf een laptop met die meer sterkte daar heeft, maar een netbook is meer gemaakt om op de accu lang mee te gaan, dat is gewoon een nadeel van de netbooks dat die minder daar hebben dab bijv een grote laptop met Windows7 Home Premium als voorbeeld

Hallo,
Bedankt voor je snelle reacties.
Hieronder zie je de specs.
Groet
TL

System features
Operating system installed
Genuine Windows 7 Starter 32-bit

Processor
Intel Atom Processor N450
1.66 GHz, Level 2 cache 512 KB

Chipset
Intel NM10

Memory
Memory
2 GB DDR2 (1 x 2048 MB)

Maximum memory
Supports up to 2 GB DDR2 memory

Memory slots
1 user accessible memory slot

Storage
Internal drives
210-1000ei / 210-1050ei / 210-1011ep: 250 GB SATA Hard Disk Drive 5400 rpm

Graphics
Display size (diagonal)
210-1000ei / 210-1050ei / 210-1011ep: 25.6 cm (10.1") Diagonal WSVGA LED Anti-glare Widescreen Display

Display resolution
1024 x 600

Graphics
Intel Graphics Media Accelerator 3150, up to 256 MB total available graphics memory

Expansion features
Slots
5-in-1 integrated Digital Media Reader for Secure Digital cards, MultiMedia cards, Memory Stick, Memory Stick Pro or xD Picture cards

Media devices
Webcam
Webcam with Integrated Digital Microphone; VGA

Input devices
Pointing device
HP Clickpad supporting Multi-Touch gestures with On/Off button

Keyboard
210-1000ei / 210-1050ei / 210-1011ep: 93% Full size keyboard

Communications
Network interface
Integrated 10/100BASE-T Ethernet LAN

Wireless technologies
210-1000ei / 210-1011ep: 802.11 b/g
Bluetooth wireless networking

Hallo,
Bedankt.
Wat ik vermoedde klopt met jullie reacties.
Ik ga verder met starter.
TL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan